Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad

Selectarea expeditorului

Eficientizare, optimizare si reducerea costurilor… cam acestea au fost subiectele cel mai intens discutate in ultima perioada, indiferent ca vorbim de logistica sau transport. Externalizarea serviciilor reprezinta de cele mai multe ori o solutie, chiar daca nu ferita de riscuri. Potrivit unui raport al companiei de consultanta Drewry Supply Chain Advisors, expeditorii isi pot ajuta beneficiarii sa diminueze costurile fixe, sa-si extinda baza furnizorilor de servicii de transport si, nu in ultimul rand, sa mute riscurile comerciale care apar odata cu dorinta companiei de a creste capacitatea, cifra de afaceri si rentabilitatea.
 

Conform raportului Drewry, expeditorii detin cea mai buna pozitie din sistem pentru a evalua riscurile supra-capacitatii unei companii. In vremuri de recesiune, si nu numai, o capacitate fixa a activitatii poate deveni rapid un dezavantaj strategic, ducand implicit la dezechilibre. Subcontractarea catre un expeditor a managementului si a altor servicii conexe activitatii de baza permite beneficiarilor sa-si diminueze costurile unitare.
Decizia de externalizare este in general motivata de o comparatie a costurilor interne si externe si, nu  in ultimul rand, de evaluarea avantajelor ce reies din transformarea costurilor fixe in costuri variabile. Exista mai multe niveluri de externalizare, si fiecare corespunde unei etape diferite din parteneriatul beneficiar-furnizor de servicii, si in dependenta directa de acesta.
Raportul Drewry a analizat cele mai bune practici pentru selectarea expeditorilor si negocierile purtate cu acestia, care vizeaza in principal aspectele legate de costuri si contracte, inclusiv falimentul si alte riscuri pe care le implica un parteneriat.
Importanta KPI-urilor     
Raportul explica faptul ca expeditorii au un rol de intermediari si de supraveghetori ai prestatiei transportatorilor si ai altor factori, cu ajutorul indicatorilor de performanta (KPI). Raportul include o lista a celor mai frecventi indicatori. Conform acestuia, o companie trebuie sa determine daca un transport reprezinta doar un cost sau daca ofera si valoare adaugata si care sunt avantajele externalizarii unei parti sau a intregii activitati.
In cazul deciziei de externalizare a transportului, clientul trebuie sa demareze un proces complex de licitare si de selectie, pentru a alege cel mai bun partener.
Raportul Drewry a fost elaborat in colaborare cu expeditorii si managerii din domeniul logisticii din Marea Britanie. El a lasat loc pentru analize si sfaturi legate de structura pietei expeditorilor, dimensiune si segmente, valoarea expeditorilor pentru clienti, costurile si cele mai bune practici, dar si modelul de business al expeditorului/operatorului de logistica. Raportul ofera in egala masura profilul caracteristic pentru 19 grupe de expeditori internationali.
Pe baza volumelor si a cifrei de afaceri, Drewry Supply Chain Advisors a calculat ca expeditiile maritime si aeriene au reprezentat in 2008 o valoare de 260 de miliarde de dolari, comparativ cu 190 de miliarde in 2009. Drewry a adaugat ca expeditorii rutieri au castigat teren pe piata in detrimentul armatorilor si companiilor aeriene.
Raportul este primul dintr-o serie ce vizeaza analiza contractelor, cele mai bune practici si activitatile conexe care intra in atributiile expeditorilor, fiind focalizat pe expeditiile internationale.

Articole similare

Ad
Ad