Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Semne bune anul are

Pentru principalii producatori de anvelope premium primul trimestru al anului a fost destul de bun, cu cresteri nu doar ale vanzarilor, ci si in ceea ce priveste profitul. Chiar daca nu asis­tam la o diferenta semnificativa, cele cateva procente vin cu speranta ca si restul anului va fi macar la fel de bun, in conditiile in care in estul Europei vanzarile sunt in scadere.
Conform estimarilor Michelin, pe segmentul echipare originala cererea de anvelope de camion a crescut cu 8% ca urmare a numarului mai mare de achizitii de vehicule noi inainte de intrarea in vigoare a normelor Euro 6, iar pe piata est-europeana s-a inregistrat o scadere de 40%. Cererea in Asia (fara India) a crescut cu 11%, iar in China, cu 13%. In America de Sud piata a crescut cu 4%.

In Europa, per total, cererea de anvelope de camion pentru inlocuire a crescut cu 9%. In vest cererea este mai mare cu 16% fata de primul trimestru al anului trecut, insa in est, din cauza problemelor economice si politice, piata scade incontinuu, de la luna la luna.
In Asia cererea a crescut cu 4%. O crestere mai lenta se observa in China, de doar 1%. In America de Sud s-a inregistrat o crestere cu 4%, in conditiile in care cererea de anvelope de import continua.
Bridgestone a inregistrat vanzari nete de circa 6,1 miliarde de euro, cu 9% mai mari decat in primele trei luni ale anului trecut. In Europa vanzarile de anvelope de autoturisme si vehicule comerciale usoare au crescut semnificativ fata de 2013, la fel si cele de camion si autobuz.
In primele trei luni ale acestui an concernul Continental a avut o cifra de afaceri cu 4% mai mare decat in aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la aproximativ 8,4 miliarde de euro. Rezultatul operativ ajustat (EBIT ajustat) a crescut cu aproximativ 20%, la circa 953 de milioane de euro.
In primul trimestru al acestui an, per total, Goodyear a avut vanzari putin mai mici decat in acelasi interval de anul trecut, de 4,5 miliarde dolari, fata de 4,9 in 2013. Zona Europa, Estul Mijlociu si Africa, insa, a avut vanzari mai bune decat anul trecut, inregistrand o crestere de 4%, pana la 1,7 miliarde de dolari.
Pentru Michelin primul trimestru a venit cu rezultate usor mai slabe decat cele din primul trimestru al anului trecut, vanzarile nete fiind cu 2,4% mai mici, de 4,7 miliarde de euro, un motiv important fiind cursul de schimb defavorabil. Pe segmentul anvelopelor de camion vanzarile au fost cu un procent mai mici.
Incasarile Pirelli au avut o crestere organica de 8% in primele trei luni ale anului comparativ cu acelasi interval din 2013, ajungand la 1,4 miliarde de euro. Profitul net a fost de 90,4 milioane de euro, fata de 71,7 milioane de euro in primul trimestru din 2013.

Articole similare

Ad