Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Serviciul vamal rusesc incalca intelegerea, impunand restrictii utilizarii carnetelor TIR

Serviciul Vamal al Federatiei Ruse informeaza ca restrictiile ilegale privitoare la operatiunile TIR afecteaza, din 12 noiembrie, regiunea centrala, care include in special Moscova, urmand ca din 19 Noiembrie sa se extinda la o mare parte din regiunea de nord-vest (excluzand biroul vamal Vyborg), iar din 1 decembrie la intreg teritoriul Federatiei Ruse.
Potrivit comunicatului UNTRR, acesta actiune ilegala are loc intr-un moment  in care continua sa aiba loc numeroase discutii cu Guvernul Rus, la diferite niveluri, pentru solutionarea problemei.
 

Astfel, organele statutare ale IRU au discutat acest subiect in detaliu saptamana trecuta in cadrul Adunarii Generale de la Geneva  si se pregatesc in continuare de actiuni specifice in acest sens.
Presedintele Comisiei Europene, José Manuel Barroso, a inaintat o scrisoare in care sustine ca actiunile Serviciului Federal al Vamilor din Rusia reprezinta o violare a Conventiei TIR. De asemenea, Algirdas Semeta, membru al Comisiei responsabil pentru impozitare, vama, statistici, audit si antifrauda a trimis scrisori in repetate randuri sefului Serviciului Vamal din Federatia Rusa, iar Directia Generala de Impozitare si Uniune Vamala  a scris secretarului executiv al Comisiei Economice a Natiunilor Unite pentru Europa (UNECE), ambii denuntand ilegalitatea masurii anuntate si cerand abrogarea sa.
„Conventia TIR este un instrument al ONU recunoscut in toata lumea. Decizia unilaterala luata de Federatia Rusa de a restrictiona TIR a fost luata fara a consulta ONU sau IRU in aceasta privinta. Restrictia este cu atat mai surprinzatoare cu cat Federatia Rusa a avut intotdeauna o atitudine exemplara in ceea ce priveste sistemul TIR“, a spus Umberto de Pretto, secretar general al IRU intr-un interviu acordat revistei noastre, completand: „De altfel, numarul mare de reclamatii pe care rusii sustin ca le au sunt de fapt in scadere. Spre exemplu, anul trecut au fost 33 de reclamatii din partea Federatiei Ruse, dintre care 30 au fost despagubite. In fapt, noi avem cunostinta de mai multe reclamatii decat au ei.“
O alta problema luata in discutie de Autoritatea Vamala din Rusia este presupusa datorie de 650 de milioane de dolari pe care sistemul TIR ar avea-o la ei, dar de la inceputul lui iulie si pana in prezent nu au putut sa aduca dovezi care sa sustina aceasta afirmatie. „In trecut am avut documente semnate in comun referitoare la stingerea oricaror datorii intre parti, astfel ca reprezentantii IRU nu pot explica sumele uriase aduse acum in discutie. Un alt aspect demn de luat in considerare este faptul ca atat legislatia vamala din Rusia, cat si Acordurile Vamale Internationale, cum este cazul conventiei TIR, sunt preeminente in fata legilor nationale“, a mai spus secretarul general al IRU.
Reamintim ca, la presiunea internationala, Serviciul Vamal rus amanase intai aplicarea masurilor anuntate, ca mai apoi sa anunte ca nu vor mai fi puse in aplicare pentru moment, cu exceptia districtelor vamale din Ural, Siberia, Extremul Orient si Volga.
Cu toate acestea, rezilierea de la 1 decembrie a contractului dintre Serviciul vamal rus si asociatia garanta a transportatorilor rutieri internationali, legate de aplicarea operatiunilor TIR in Rusia ridica probleme noi.

Articole similare

Ad