Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

SETRA

Cele mai noi modele Setra ale seriei MultiClass 400 sunt autobuzele 415 H si 416 H, in versiunile de 12 si respectiv 13 m lungime, pe doua axe, care au intrat din martie 2010 in productia de serie. Culoarul central este proiectat la o distanta de 1.040 mm de sol, astfel ca vehiculele beneficiaza de un compartiment generos de bagaje, de 7,9 m3, ceea ce le recomanda pentru transportul interurban (de luni pana vineri pe linii regionale regulate), iar la sfarsit de saptamana, pentru excursii.

Setra 416 H poate fi configurat pentru transportul a 56 de pasageri, fiind echipat cu motorul OM 457 hLA, de 354 CP, si cutie manuala de viteze GO190 cu retarder incorporat VR115.
Modelul 415 NF, cu podea coborata, este dotat cu motor Mercedes-Benz OM 457 hLA, cu sase cilindri in linie, ce dezvolta 354 CP la 2.000 rpm, iar cuplul maxim, de 1.600 Nm, este atins la 1.100 rpm. ABS, ASR si EBS sunt incluse in echiparea de baza. In plus, suspensia independenta pe axa fata este standard, iar axa spate motoare are caracteristici imbunatatite la nivelul suspensiei. Vehiculul poate fi configurat in numeroase variante, in functie de numarul de locuri dorit, pe scaune si in picioare.
Special pentru transportul interurban, pe liniile cu trafic intens de calatori, 417 UL, de 14 m lungime, poate transporta maximum 61 de calatori. Mai sunt disponibile versiunile 412 UL (de 10,8 m lungime), 415 UL (12,20 m), 416 UL (13 m) si 419 UL (15 m lungime).
Seria ComfortClass 400 a primit recent nu mai putin de 35 de inovatii. Cele mai importante sunt la nivel de siguranta, prin introducerea sistemul de prevenire a coliziunii frontale (FCG) la modele 415 GT, 416 GT, 415 GT-HD, 416 GT-HD si 417 GT-HD, dar si a farurilor cu lumini tip LED. Autocarele ComfortClass sunt echipate din 2011 cu pachete complete de sisteme de siguranta, ce includ o combinatie intre cruise-control-ul adaptive si ABA (Active Brake Assist), sistemul de avertizare la incalcarea benzilor de circulatie, faruri si proiectoare Litronic, un nou sistem de navigatie si sistem de detectare a incendiilor. De altfel, Seria Comfort-Class 400 reprezinta o solutie economica si confortabila pentru transportul turistic, fiind conceputa pentru 49+2+1 si 57+2+1 pasageri. In functie de lungimea vehiculului, operatorul poate alege intre un motor MB OM 457 LA de 354 CP, 428 si 456 CP (acesta din urma pentru versiunile pe trei axe), iar transmisia automatizata PowerShift este, de asemenea, disponibila, cu exceptia 419 GT-HD, de 15 m lungime.
Pentru seria TopClass 400, varful de gama este reprezentat in continuare de autocarul supra-etajat TopClass 431 DT, echipat, la fel ca si celelalte modele, cu cel mai nou sistem de siguranta activa ABA. Versiunile S 415 HD, S 415 HDH, S 416 HDH si S 417 HDH sunt prevazute cu motoare OM 457 LA, cu sase cilindri in linie, in doua variante de putere – 428 CP si cuplu de 2.100 Nm sau 455 CP si cuplu de 2.200 Nm. Optional, toate modelele HDH pot fi echipate cu motorul V8 OM 502 LA, ce dezvolta 503 CP si cuplu de 2.300 Nm, care este standard la autocarul supraetajat. Cel mai mic model TopClass 400, 411 HD, este dotat cu motor V6 OM 501 LA, de 408 CP si cuplu de 1900 Nm. Vehiculele sunt dotate cu noua transmisie semiautomata GO 240-8 PowerShift, cu opt trepte, conceputa special pentru autocare, cu exceptia 411 HD, pentru care nu este disponibila decat cutia manuala cu 6+1 trepte.
Autocarele TopClass 400 sunt dotate cu frane disc, ABS, EBS, ASR, BA, ESP si "Hill-Start Aid". Pe toate axele sunt montate frane pe disc, autocarele dispunand si de monitorizare permanenta a uzurii acestora. O noutate o reprezinta sistemul de protectie la coliziune frontala. Optional, vehiculele pot fi echipate cu sistem cruise-control adaptiv (ACC), precum si cu sistem de avertizare la depasirea liniilor de demarcatie a benzii de circulatie.

Articole similare

Ad