Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Sfaturi si observatii simple, dar utile

 – distanta de la franare la oprire se determina inmultind prima cifra a vitezei camionului cu ea insasi. De exemplu, la 80 km/h, aceasta este de 64 m. Insa timpul de reactie se dubleaza dupa 4,5 ore de condus si se tripleaza dupa noua ore.
 

– intr-o secunda putem primi maximum sase informatii si efectua maximum trei manevre.
– soferii trebuie sa faca miscare in pauza de condus, deoarece dupa 4,5 ore de stat pe scaun circulatia sangelui este perturbata de la mijloc in jos, iar in urmatoarea perioada de condus va fi si mai dificil. Unele dintre cele mai frecvente afectiuni care apar la soferii profesionisti sunt legate de coloana vertebrala.
– mesele trebuie sa fie scurte si dese, altfel apare starea de somnolenta.
– o alta afectiune a soferilor de camion este legata de rinichi, deoarece ei evita sa bea apa, dar consuma de multe ori cafea in exces.
– bioritmul nu trebuie neglijat: dimineata e foarte ridicat, intre orele 13 si 15 ajunge la un punct critic, si circa 25% din accidente se petrec in acest interval, deoarece dupa masa intervine o stare de somnolenta, si tot critic este si intervalul 23-05, cand se intampla 58% din accidente.
– intre un sofer agresiv si unul normal diferenta este de maximum trei minute/ora, chiar mai mica in cazul traficului aglomerat, dar cel agresiv are un consum cu 10-15% mai mare. Concluzia? Sprintul pe anumite segmente nu aduce o medie mult mai buna a vitezei, dar creste consumul.

Articole similare