Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Și inaugurare de service, și caravană, și lansare de camioane

Pe 28 iunie a avut loc, la Oradea, deschiderea oficială a noului centru de vânzări și service TH Trucks, care a marcat și începutul caravanei DAF de anul acesta din România. De altfel, și în 2022 startul a fost dat de inaugurarea unui service, cel din Constanța, și tocmai succesul evenimentului de anul trecut, impactul asupra clienților și comenzile de camioane care au venit în urma lui au dus la decizia de a-l repeta. Mai ales că DAF a continuat să-și extindă noua gamă, iar posibilitatea de a vedea și testa vehiculele chiar cântărește mult în decizia de achiziție.

Caravana a ajuns în iulie la Arad, Cluj-Napoca, Suceava (în premieră), Bacău și Brașov și în august va fi la București și Constanța. Adică în toate locațiile TH Trucks, cu excepția Craiovei, „unde încă nu avem un centru propriu care să susțină derularea unui eveniment de această anvergură”, așa cum explică Sandu Stoica, CEO TH Trucks, „dar unde am început construcția unui sediu nou, în care sperăm să ne mutăm la final de an. Până atunci, clienții și echipa din Craiova vor participa la evenimentul ce se va organiza la sediul din București.”

În unele orașe caravana va poposi două zile, iar numărul de camioane expuse a fost determinat de capacitatea fiecărei locații. În contrast cu anul trecut, au fost expuse atât vehicule statice, cât și vehicule disponibile pentru sesiuni de teste, aparținând DAF și TH Trucks sau vândute și livrate deja clienților, dar aduse special pentru aceste evenimente. Modelele XD și XDC sunt destinate transportului regional și construcțiilor, XF, XG și XG+, transportului internațional pe distanțe lungi, iar LF are un tren de rulare complet nou – un motor cu tehnologii inovatoare și o cutie de viteze complet nouă, 100% automată – și va primi în curând și un facelift. Tot cu această ocazie, clienții s-au familiarizat și cu unele dintre caroseriile specializate produse de partenerii DAF.

Evenimentul similar din 2022 a atras peste 700 de firme, iar succesul și impactul acestuia asupra clienților au determinat conducerea companiei să-l organizeze din nou, apropiindu-se de transportatori cu echipele și produsele sale, fără a le perturba agenda zilnică, așa cum se întâmpla în trecut, când aceștia erau invitați doar în Cluj-Napoca sau București. Deși este dificil de cuantificat cât din creșterea vânzărilor DAF din 2022 se datorează caravanei, CEO-ul TH Trucks estimează că ar fi vorba de comenzi importante strict datorită interacțiunii directe cu noile produse, posibilității de a le vedea și testa, aspecte care contează în luarea deciziei de achiziție.

În plus, caravana aduce un capital suplimentar de imagine și îmbunătățește percepția asupra DAF și TH Trucks, fiind reflectată și pe rețelele de social-media.

Un service mult așteptat de clienții DAF din zonă, și nu numai

Adrian Gorcea, COO TH Trucks România, explică faptul că deschiderea unui centru în Oradea era încă din 2007 în planurile companiei, dar începerea construcției a fost amânată din motive organizaționale și financiare. „Pe de altă parte, se poate observa cu claritate că prezența noastră în Oradea este necesară, iar din perspectiva strategiei de afaceri este benefic că venim pe piață după ceilalți producători de camioane. Cu atât mai mult cu cât intrăm într-un mod inovator, aducând o gamă complet nouă de vehicule, însoțită de o locație modernă și de o echipă dedicată.”

Noul centru are o suprafață de 7.000 m2 și un atelier de 1.000 m2, cu 10 posturi de lucru, inclusiv o linie de ITP. Service-ul a fost conceput nu doar pentru camioanele DAF, ci și pentru alte mărci de camioane și semiremorci, având echipamente pentru orice tip de intervenție și diagnosticare, mai ales că este situat într-un punct important de tranzit, fapt care duce la o cerere ridicată de servicii de întreținere și reparații.

„Am investit o sumă considerabila”, punctează CEO‑ul TH Trucks, „deoarece am optat pentru cele mai bune materiale disponibile pe piață, astfel încât clădirea să respecte standardele și normele impuse de DAF Trucks, dar și nevoile clienților noștri.” Construcția a început în 2022 și, din cauza scumpirii materialelor, a costat cu aproape 40% mai mult decât s-a estimat inițial.

Deschiderea acestui centru se impune ca o necesitate pentru Bihor și pentru județele limitrofe, având în vedere faptul că aici cota de piață deținută de DAF depășește ușor media națională, deoarece în zonă sunt mulți clienți care au fost fideli acestei mărci, deși nu dispuneau de un service apropiat. De asemenea, TH Trucks are ca obiectiv acoperirea extensivă a întregii țări, iar în condițiile infrastructurii precare din România este necesar ca distanța între ateliere să fie cât mai mică, pentru a facilita deplasarea. „Mai mult decât atât, este important să se construiască o relație de încredere între transportatori și service-uri, aspect care nu poate fi realizat de la distanță. Iar datorită Pachetului Mobilitate, care obligă camioanele să vină mai des în țară, numărul intrărilor în service-urile din România va crește, deoarece întreținerea costă mai puțin decât în vest.”

Stocul de piese de schimb originale DAF și TRP dedicat pentru alte mărci va depăși 2.000 de coduri unice și va fi adaptat în timp în funcție de cerințele specifice ale clienților de aici. În plus, aprovizionarea se poate face rapid, prin curier, de la cele două hub-uri pe care TH Trucks le are la Gilău și București, al căror stoc este de aproape opt milioane de euro și poate acoperi peste 95% din reparațiile camioanelor DAF, „deci este unul dintre cele mai bune stocuri la nivel european”.

Meseria de mecanic se redefinește, pentru a atrage noile generații

În prezent, echipa din Oradea este formată din 10 persoane și se dorește completarea acesteia astfel încât numai angajații direct productivi să fie minimum 10. În ceea ce privește găsirea forței de muncă, „este o provocare, deoarece avem în vedere un principiu etic important, acela de a nu recruta personal de la competitorii noștri, astfel încât să evităm distorsionarea pieței și să promovăm o conduită profesională exemplară. În consecință, ne concentrăm asupra identificării altor oportunități, căutând candidați din alte regiuni, care să aibă o minimă experiență tehnică și să fie dornici să învețe și să se dezvolte rapid”, explică Adrian Armenean, director After Sales TH Trucks România. Acesta a remarcat că meseria de mecanic nu mai este considerată atractivă din cauza schimbărilor de pe piața forței de muncă, schimbări care au creat oportunități de a obține venituri similare sau mai mari în alte domenii. De asemenea, meseria de mecanic este percepută ca fiind grea și solicitantă fizic. Cu toate acestea, „dorim să schimbăm această percepție, deoarece tehnologiile moderne, cum ar fi echipamentele de diagnoză, pot face munca mecanicilor mult mai ușoară și mai eficientă. Prin îmbunătățirea acestui aspect și oferirea unui nivel bun de salarizare și a unui pachet avantajos de beneficii, sperăm că apetitul tinerilor de a lucra în acest domeniu să crească.”

Obiectivul pentru 2023: cotă de piață de 17% și poziția a doua în clasament

Sandu Stoica subliniază faptul că TH Trucks își propune poziția cea mai înaltă din România în ceea ce privește vânzările de camioane (autotractoare+autoșasiuri), pe care de altfel a mai ocupat-o în trecut. În prezent producătorul olandez este pe locul al treilea, cu o cotă de 16%, dar obiectivul vizat este locul al doilea, cu aproape 17%, „ceea ce va depinde însă și de capacitatea fabricii de a livra noile comenzi confirmate. Scopul meu este să creștem în fiecare an cota de piață cu cel puțin 1%, ceea ce înseamnă o creștere organică a echipelor, locațiilor și a portofoliului de clienți.”

Cota de piață din România este aceeași de la nivel european și până la final de an ambele se așteaptă să crească în aceeași măsură.

Termenul de livrare în cazul camioanelor DAF este de minimum șase luni, deoarece totul este personalizat, iar izolat, pentru unele configurații, poate fi mai mic.

TH Trucks a avut în 2023 clienți care au renunțat la comenzi anterioare, din cauza scăderii volumului de activitate sau a tarifului/km, care nu mai era profitabil în contextul noilor prețuri ale vehiculelor. „Totuși, numărul acestora a fost foarte redus, iar camioanele respective au fost distribuite către alte companii. De asemenea, au existat și câțiva transportatori care au solicitat amânarea sau prelungirea livrării. Este un moment provocator pentru această industrie, dar se vede o ușoară îmbunătățire a indicatorilor macroeconomici.”

Cota DAF pe piața șasiurilor se va dubla în România în 2023

Proporția autotractoare/șasiuri se menține în vânzările DAF din România, câtă vreme ambele categorii cresc în aceeași măsură și există tot mai multă încredere în noul produs destinat segmentului de construcții, oferit împreună cu servicii complementare de calitate, cu garanții extinse pentru suspensii și cu suprastructuri de la diverși carosieri români, dar și străini. Datorită parteneriatelor cu aceștia, camioanele vin din start gata de muncă și astfel se elimină timpii de așteptare, vehiculele fiind disponibile inclusiv pe stoc, atât pentru licitații, cât și pentru firme private. În iunie au început deja pregătirile pentru bugetele și stocurile de șasiuri pentru 2024, după ce în anii trecuți vânzările de șasiuri ale DAF au avut de suferit. „Însă putem recupera și am și făcut deja pași importanți în această direcție, astfel că în 2023 ne vom dubla cota de piață față de 2022, de la 3-4% la 8-10%, ceea ce este foarte important și pentru noi, și pentru DAF, care nu a înregistrat o creștere similară pe alte piețe. E drept că pornim de la cifre mici, dar avem ambiție, motivație, oameni dedicați, finanțare și stoc pentru a ne atinge obiectivele.”

Articole similare