Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Si operatorii logistici se prezinta

Asa cum ati remarcat la conferinta de la Timisoara, dar si in numarul din noiembrie al revistei, Tranzit nu a premiat doar managerii si companiile de transport cu cele mai bune rezultate, ci si pe principalii actori de pe piata romaneasca a serviciilor de logistica. Reamintim faptul ca Gefco a castigat titlul de cea mai eficienta companie de logistica, David Goldsborough (CEO Tibbett) a fost desemnat cel mai eficient manager de logistica, iar H.Essers a fost apreciat drept cel mai eficient integrator de servicii de transport, logistica si expeditii.

Daca principalii indicatori financiari de care s-a tinut cont in departajarea concurentilor au fost prezentati in revista Logistica din octombrie, in paginile urmatoare veti putea afla detalii despre serviciile oferite de companiile cele mai bine plasate, suprafetele operate in Romania si planurile referitoare la extindere, indicatorii de performanta agreati cu clientii, solutiile si sistemele folosite pentru a garanta securitatea marfii, pregatirea personalului si, nu in ultimul rand, masurile luate pentru protectia mediului.

 
Firma ploiesteana Aquila a intrat pe piata serviciilor logistice in 2005, cand a castigat primul contract cu ESCE (Unilever South Central Europe). Acum din portofoliul de clienti pe acest segment fac parte Unilever, SCA Hygienic Products, Mars, British American Tobacco, Intersnack (toti castigati in urma unor licitatii), iar operatiunile se desfasoara in cele doua depozite proprii de la Ploiesti si Turda, cu suprafata utila de 20.000 m2, si in cele doua inchiriate langa Ploiesti, care au in total tot 20.000 m2, unde sunt folosite in total 26 de stivuitoare.
Referindu-se la decizia de a-si extinde activitatea spre acest segment, Bujor Stanescu, directorul de logistica al companiei, declara: „Aquila considera ca activitatea de distributie traditionala se va diminua pe masura ce comertul traditional va fi inlocuit de cel modern, prin retele IKA. Pe de alta parte, operarea unor depozite de distributie este extrem de asemanatoare cu cea a unor depozite logistice – difera doar scara si modul de administrare (WMS vs. Solutii punctuale), astfel incat tranzactia de la distribuitor la 3PLP nu a reprezentat o problema.“
cargo-partner Expeditii realizeaza operatiuni de manipulare a marfurilor, iar pentru unii clienti ofera si alte servicii: ambalare, sortare, etichetare si livrare directa. Compania se mandreste cu clienti din domeniul automotive, care sunt preponderenti, dar si food si non food. In ceea ce priveste modurile de transport, cea mai mare pondere o are rutierul, urmat indeaproape de maritim si aerian – din pacate, nu si feroviar, asa cum declara Dietmar Goldenits, director general interimar al firmei. Numai anul acesta compania si-a adaugat in portofoliu nume precum Rondocarton, LIdl, LG Display Germany, LG Display China, AB Trade s.a.
cargo-partner Expeditii are in Romania depozite cu suprafata totala acoperita de 25.000 m2, toate inchiriate. Cel mai mare spatiu, de 12.000 m2, se afla in Bucuresti, urmat de Timisoara (11.000 m2), iar la Cluj sunt alti 2.000 m2. Este vorba de depozite cu inaltimi de circa 10 m, cu spatii de livrare cross docking si dotate cu rafturi modulare, rampe mobile si 18 electrostivuitoare, parte din ele in proprietate. Compania depoziteaza marfuri generale, de obicei paletizate, care nu necesita conditii speciale, de aceea temperatura interioara este de 5-22oC.
DSV Solutions este prezenta pe piata sub acest nume din 2007, dar istoria companiei in Romania incepe in 1994, prin infiintarea Kamino Transport, care in 2001 se transforma in Frans Maas. Firma presteaza activitati de logistica si distributie interna, transport rutier international, transport aerian si maritim si proiecte speciale.
Printre clientii cei mai importanti, castigati toti prin licitatii, se numara Samsung, Johnson Wax, Intersport, Kraft, Bridgestone si Heineken.
DSV are o suprafata de depozitare de 40.000 m2, 100% acoperita, din care 95% (38.000 m2) inchiriata. Majoritatea (93%) se afla in Bucuresti, unde exista posibilitatea de a stoca orice tip de marfa, inclusiv la temperatura controlata, ADR etc. Centrele sunt dotate cu rafturi, rampe, echipamente de ridicat si stivuit si sistem de supraveghere video, iar pentru eficientizarea activitatii si cresterea gradului de securitate a marfurilor se folosesc softurile Red Prairie si WMS.
edy Logistics&Distribution ofera solutii integrate de distributie, depozitare si logistica, avand peste 100 de camioane de distributie, de 1-22 t sarcina utila. Printre cei mai importanti clienti ai sai se numara Coca-Cola, Pernod Ricard, Minimax Discount, Ikea si Ursus. „Numarul de clienti, atat pentru edy International Spedition, cat si pentru edy Logistics&Distribution, a crescut in prima jumatate a lui 2011 fata de 2010, cea mai mare parte a lor fiind din industria bunurilor de consum, atat din Romania, cat si din UE“, declara reprezentantii edy.
Compania are doua centre logistice poprii, la Deva si Timisoara, cu suprafata totala de depozitare de 30.000 m2 si doua depozite inchiriate, la Cluj-Napoca si Craiova, de 11.000 m2. Toata aceasta suprafata este acoperita, in plus existand si 17.000 m2 de platforme neacoperite, in aceleasi orase. Pe viitor, firma intentioneaza sa se extinda atat pe verticala, prin dezvoltarea portofoliului de clienti, cat si pe orizontala, prin deschiderea de depozite logistice noi, si urmareste, in functie de cerinte si de prioritatile strategice, cele mai interesante centre economice unde ar fi nevoie de serviciile pe care le ofera.
edy depoziteaza marfuri generale care nu necesita conditii speciale, dar si ADR sau bunuri la temperatura controlata, si dispune de circa 20 de stivuitoare. Iar pentru siguranta marfurilor depozitele sunt dotate cu sisteme automate de stingere a incendiilor si camere de luat vederi, pentru monitorizarea permanenta a activitatii.
FM Logistic este prezent pe piata romaneasca din 2003 si ofera servicii de depozitare/manipulare (57% din cifra de afaceri), transport intern si international (40%) sau co-packing (3%) unor companii precum Cora, L’Oréal, Yves Rocher, sanofi-aventis, Roche (in Bucuresti) si Nestlé si P&G (in Timis), dar si, numai pentru transport intern, catre Profi Rom Foods, Kraft Foods, Coca-Cola, SCA Packaging, Pepsico, Dufa, Geutek, Albalact, Bunge, Rompak, Carrefour s.a., sau pentru international, catre Danone, Unilever, Kraft Foods, P&G s.a. Compania are acum peste 70.000 m2 de depozitare.
Gebrüder Weiss activeaza pe piata sub acest nume din 2005, dar are la origine Cargolog, infiintata in 1994, care s-a transformat in CargologWeiss in 2001. Compania ofera solutii logistice integrate, incluzand transport rutier (intern si international, grupaj, camioane complete si partiale), feroviar, aerian si maritim, depozitare, servicii cu valoare adaugata si formalitati vamale, avand in total cateva sute de clienti, dintre care, pentru servicii  de logistica, cei mai importanti sunt Henkel Adhesives, Porsche Romania, Romtelecom, Castrol Lubricants, Puma si OMV Petrom, „castigati“ mai ales prin licitatii.
GW lucreaza atat pe baza de contract, cat si prin cereri spot, iar primilor doi clienti le dedica 20% din flota.
In 2011, compania s-a concentrat pe investitia de la Sibiu, unde a deschis un nou centru de cross docking, pentru a optimiza sistemul de distributie nationala.
Gefco si-a inaugurat filiala din Romania in 2005 si ofera si pe piata noastra o gama larga se servicii, incluzand transport multimodal, rutier, aerian si maritim, servicii logistice (depozitare, pregatirea comenzilor, etichetare, picuire, ambalare), precum si transport si logistica pentru autovehicule si vehicule cu doua roti.
Compania are in Romania sase locatii: la Arad si Joita Prologis (ambele ca depozit si birou operational pentru transportul rutier), Bucuresti Pipera (sediu central si birou pentru activitatea overseas), Curtici, Mioveni si Bucuresti (platforme pentru autovehicule). Suprafata de depozitare este de peste 1.000 m2 la Arad, de peste 4.000 m2 la Bucuresti (cele doua centre sunt acoperite si destinate logisticii si dispun de trei stivuitoare) si de peste 100.000 m2 la Curtici (platforma descoperita pentru automotive). Depozitele sunt certificate ISO 9001 si ISO 14001 si respecta reglementarile legate de mediu.
Principalii clienti Gefco sunt Dacia, Electrolux, Delphi, Arctic, Simpe, Haulotte, SNR Rulmenti. Lor li se alatura Anaka, Smartrade, Devorex, Solexim Polymers, Altay, Skin media, Bestore si Gazeta Sporturilor (pentru depozitare si servicii logistice aditionale) si Kiabi si Ipso (pentru cross-docking).
Pentru cresterea eficientei si a sigurantei marfii, Gefco foloseste WMS-uri personalizate, alese in functie de specificul fiecarui proiect si de cerintele clientilor. Aceste softuri permit automatizarea/sistematizarea activitatilor logistice, management lunar FIFO, managementul rotatiei stocurilor (ABC), cautarea produselor, controlul si inregistrarea tuturor volumelor intrate/iesite.
Romdis s-a infiintat in 1995 si asigura servicii logistice pentru restaurantele McDonald’s din Romania. In 1998, activitatile sunt mutate intr-un nou centru de distributie, de 3.200 m2, cu temperatura controlata (congelator, frigider, ambiental), iar in 2010 firma a luat numele Havi Logistics, care are si azi ca activitate de baza logistica pentru produse alimentare (achizitie, stocare, transport de produse alimentare si non alimentare) si lucreaza pe baza de contracte, cu sapte clienti.
Compania are in proprietate tot 3.200 m2 de spatii de depozitare acoperite, pentru depozitare de produse alimentare si nealimentare, cu exceptia marfurilor periculoase. In depozite se folosesc cinci reach trucks, doua echipamente cu contragreutate si 14 pallet picking, iar printre dotari se mai numara aparate pentru controlul temperaturii, sisteme de aerisire/de incalzire sau porti electrice de incarcare.
Dintre clientii care apeleaza la serviciile de logistica oferite de H.Essers, 95% sunt companii multinationale din diverse domenii de activitate: marfuri de valoare, chimicale, alimente, electronice, FMCG s.a. Cea mai lunga astfel de relatie dateaza de acum 12 ani si contractul a fost prelungit acum cateva luni cu inca trei ani.
H.Essers ofera servicii de depozitare pe rafturi, suporti sau in vrac, depozitare la temperatura ambientala sau controlata, intrari/iesiri, picuire si ambalare, consolidare, servicii cu valoare adaugata (etichetare, infoliere s.a.), solutii personalizate si un concept One Stop Shop.
Compania opereaza in Romania o suprafata acoperita de depozitare de circa 76.000 m2 (49.000 m2 la Oradea, 24.000 m2 la Bucuresti, 2.000 m2 la Sibiu si cate 800 m2 la Roman si Timisoara), din care 70% este in proprietatea sa. Este vorba de spatii care se preteaza la orice tip de marfa, cu exceptia explozibililor, si unde sunt folosite circa 45 de echipamente de manipulare.
H.Essers detine aproape 95% din depozitele pe care le opereaza, toate camioanele si 80% din vehiculele tractate.
Printre planurile de viitor ale companiei se numara cresterea flotei, largirea actualelor huburi din Roman, Sibiu si Timisoara, extinderea actualelor depozite din Sibiu si Timisoara si constructia unui nou depozit propriu, dar si dezvoltarea spre Bulgaria.
KLG efectueaza o gama completa de operatiuni, care difera de la un client la altul: transport de la producator/depozit regional etc. la depozitul KLG, receptia marfii, depozitare, pregatirea comenzilor, operatiuni cu valoare adaugata, distributie, logistica retururilor, reciclarea/distrugerea produselor expirate, logistica evenimentelor s.a. Printre cei mai importanti clienti se numara Domo, Adidas, Orange, Redbull, Romanel, Wrigley, 3M, Panasonic, LG, Team International sau Recas.
Compania opereaza in Romania o suprafata de depozitare de circa 50.000 m2, din care aproximativ 50% este inchiriata, si se ocupa mai ales de marfuri generale. In plus, pe 10.000 m2 din locatia de la Bolintin Deal, unde inaltimea utila este de 12 m, se pot stoca produse alimentare ce necesita temperatura controlata (16-18oC).
Toate depozitele au implementat RF scanning si sunt operate cu ajutorul Van Boxtel, un WMS automatizat si paperless, care, alaturi de TMS, ajuta la optimizarea activitatii, deoarece au module de analiza, automatizari s.a. De exemplu, WMS-ul permite realizarea automata a numeroase operatiuni dupa receptia marfii, procesul de put-away fiind automatizat si sistemul hotarand unde va fi stocata marfa, pe baza unor criterii ca rotatia articolului, disponibilitatea spatiului de depozitare, pozitionarea in rutele de picking etc. Iar TMS-ul genereaza o planificare automata pe care personalul doar o analizeaza si decide daca/ce trebuie modificat/ inlocuit.                                                             
Rafturile sunt instalate in regim narrow-aisle si operate cu VNA ghidate de fire magnetice.
Echipamentele de manipulare BT-Toyota sunt innoite constant, iar KLG beneficiaza pentru ele de un serviciu de interventie pe care Dragos Geletu, directorul general al companiei, il apreciaza ca fiind foarte bun.
KLG detine si o flota proprie formata din 25 de vehicule si foloseste ca TMS softul Greencat.
Pana la final de an, compania va incepe, la Bolintin Deal, proiectul pentru un depozit de circa 10.000 m2, investitia fiind estimata la peste cinci milioane de euro. Planuri exista si pentru Turda, dar cel mai probabil ele vor incepe din 2012.
Birkart Romania (actuala Logwin Solutions Romania) s-a infiintat in 2000, ca parte a concernului international Birkart Globistics. La inceput, firma avea un client care producea la noi textile in sistem lohn pentru Otto Versand si C&A si se ocupa de colectarea la Cluj-Napoca a bunurilor fabricate in toata tara, de controlul calitatii si de exportul catre centrele logistice din Germania, pentru distributia finala la punctele de vanzare de acolo, dar si din Austria, Italia, Spania, Franta, Olanda sau Belgia.
In prezent, Logwin face logistica, transport intern si international, controlul calitatii textilelor, etichetare, ambalare etc., are filiale la Cluj-Napoca si Bucuresti si 3.500 m2 inchiriati pentru depozitare, iar printre clienti se numara C&A, TESA, Octavia (OTTO), Jon Adam, Steilmann, Peek&Cloppenburg s.a.
Compania lucreaza 99% pe baza de contracte, iar cu principalii doi clienti realizeaza 75% din cifra sa totala de activitate, asa cum declara Laura Baldi, directorul general al firmei.

Numai anul trecut, firma a investit peste 50.000 de euro in dotarea depozitelor.
Sea Container s-a infiintat in 1998, ca agent si transportator maritim, in 2007 a inaugurat parcul logistic Magazia Albastra, iar din 2009 se concentreaza exclusiv pe logistica si agenturare de nave, oferind servicii de manipulare a marfii/containerelor, incarcare/descarcare a marfii in/din vagoane CFR, transbordare, consolidare/ deconsolidare a marfii, etichetare, ambalare, paletizare, infoliere, sortare etc.
Firma are o suprafata de depozitare de 80.000 m2 in Portul Agigea, din care 19% proprie si 81% inchiriata. 6.104 m2 sunt acoperiti, 19.550 m2 amenajati pe o platforma exterioara neacoperita si 54.000 m2 neamenajati, pentru depozitare la exterior, si aflati in curs de amenajare. Printre prioritatile Sea Container se numara extinderea cu 5.000 m2 a platformei betonate exterioare si ulterior, in functie de evolutia activitatii, construirea unui depozit de 10.000 m2 tot in Port Constanta Sud Agigea.
Centrul actual detine si 1.340 m2 de birouri, iar depozitele sunt dotate cu sistem de stingere a incendiilor cu senzori si supape de debit, sistem de securitate 24/24 cu camere de supraveghere cu sistem night vision, sase prize speciale pentru containere frigorifice si rafturi pentru 7.000-8.000 de paleti.
Sub denumirea Tibbett Logistics sunt reunite trei entitati: Tibbett Logistics (fosta Delamode Logistics), Tibbett Retail Services (fosta Exel-Delamode) si Creative Logistics (pentru operatiuni in terminale intermodale). Delamode s-a infiintat in 1992 ca firma de transport si a inceput sa ofere servicii de logistica in 2005, pentru Honeywell Garett, intr-un depozit de 1.200 m2 din Bucuresti. In acelasi an, Tibbett&Britten a incheiat un joint-venture cu Delamode, pentru a opera un depozit multi-temperatura pentru Metro, si acesta a devenit Exel-Delamode in urma achizitiei de catre Exel a Tibbett&Britten in intreaga lume, iar un an mai tarziu s-a numit DHL-Delamode.
In prezent, principalele activitati ale Tibbett Logistics sunt distributia de bunuri ambientale si multi-temperatura, in special pentru sectoarele de retail si FMCG, depozitarea (multi-temperatura, ambientala, cross-dock, automotive si multi-user) si operatiunile intermodale, cum ar fi transportul cu trenul intre Constanta si Bucuresti si apoi livrarea la destinatia finala, operatiuni in terminale, formalitati vamale si de tranzit. Noul terminal al companiei se afla in cel mai mare parc logistic din Bucuresti.
Tibbett foloseste peste 150 de stivuitoare, din care cele mai multe lucreaza in doua schimburi, cu doi operatori, functionand, practic, non-stop.
Printre clientii de transport ai companiei se numara Metro Cash&Carry, Real Hypermarket, Kaufland, Pepsi Cola, P&G, La Dorna, Coca Cola si Kraft, iar pentru logistica, Honeywell Garrett (depozit de piese auto si procesare inainte de productie), Metro Cash&Carry (depozitare si distributie multi-temperatura), Real Hypermarket (distributie si depozitare multi-temperatura, dar si FMCG), Kaufland (distributie multi-temperatura), P&G (distributie), Kraftfoods sau MGB Hong Kong (transport de containere).
In noiembrie, Tibbett urma sa deschida un nou terminal si pana in primul trimestru din 2012 aici/de aici vor veni/pleca zilnic doua trenuri, cu 34-45 de camioane/containere fiecare. Pana la sfarsitul lui 2011 urmeaza sa fie deschise un nou depozit langa acest terminal si un nou terminal intermodal in vestul tarii.
Wim Bosman ofera incarcare/descarcare, picking, depozitare si servicii cu valoare adaugata si are printre clientii din domeniul logisticii Samsung, Selgros Cash& Carry, Procter&Gamble, Baker Hughes si Nowy Styl.
In Romania, compania are o capacitate de depozitare de 10.000 m2, la Ploiesti, urmand ca anul viitor sa se extinda intai pana la 15.000 m2, in primul trimestru, si apoi pana la 20.000 m2, in trimestrul al treilea. Asta in conditiile in care posibilitatile de extindere merg acum pana la 40.000 m2, asa cum declara directorul general Emil Ion, deoarece firma detine o suprafata totala de 85.000 m2 in Parcul Industrial Ploiesti. In plus, exista alti 10.000 m2 de suprafata exterioara de depozitare.
Wim Bosman lucreaza mai ales cu marfuri generale si ADR fara conditii speciale de depozitare, insa pentru siguranta bunurilor a investit in sistem de sprinklere, CCTV si anti-efractie. Firma foloseste noua stivuitoare, al caror program de lucru este de 7-8 ore/zi.

Articole similare

Ad
Ad