Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Și TLN contestă obligativitatea de a aduce remorcile acasă după opt săptămâni

După ce zilele trecute v-am informat despre obiecțiile pe care le are asociația poloneză de transport și logistică TPL în legătură cu obligativitatea de a aduce și semiremorcile în țara de origine, după cel mult opt săptămâni, vă prezentăm acum punctele de vedere ale omologilor lor olandezi TLN. Aceștia cred că măsura, care a fost o surpriză totală pentru actorii din transporturi, nu ajută deloc la îndeplinirea obiectivelor europene din domeniu, deși CE crede că și remorcile/semiremorcile fac parte din flotă și să această măsură ar duce la eliminarea companiilor căsuță poștală.

TLN a adresat, la rândul său, o scrisoare Comisiei Europene, în care a explicat de ce consideră că remorcile/semiremorcile nu ar trebui să fie vizate de regula întoarcerii acasă după cel mult opt săptămâni. Asociația consideră că obiectivele Pachetului Mobilitate reprezintă punctul de plecare și că ar trebui să se examineze ce măsuri pot contribui la acest lucru. Or, în opinia TLN, semiremorcile nu joacă niciun rol în acest sens, nici în ceea ce privește cabotajul, nici în detașarea și plata conducătorilor auto și nici în introducerea codului de țară, deci ele sunt precum containerele.

În plus, TLN are și obiecții practice. Cum se dovedește faptul că semiremorca s-a întors acasă, din moment ce ea nu are tahograf. Cum știu transportatorii că o semiremorcă s-a întors atunci când o cuplează, de exemplu, în transportul cu feribotul?

Această măsură nu face decât să agraveze problemele de capacitate deja existente, mai arată TLN în scrisoarea sa, și contravine obiectivelor UE legate de sustenabilitate, câtă vreme trebuie utilizate mai multe semiremorci pentru a transporta aceeași cantitate de mărfuri.

Asociația nu este de acord nici cu explicația CE potrivit căreia datele tahografului reprezintă o modalitate eficientă și fiabilă de a demonstra că vehiculul s-a întors la centrul operațional din statul membru de stabilire în termen de opt săptămâni, din moment ce înregistrările din tahograf oferă doar dovada că vehiculul a ajuns în țara de înmatriculare. Deci ar fi necesară o intrare suplimentară în tahograf din partea conducătorului auto, lucru care nu este prevăzut nicăieri în norme, drept pentru care TLN îi solicită Comisiei o explicație.

În cele din urmă, TLN pune la îndoială competențele inspectorilor atunci când dovedesc în urma unui control în trafic că un vehicul nu s-a întors la sediul operatorului: există un temei juridic pentru aplicarea unei amenzi pe loc sau singura modalitate de a aborda problema este informând autoritatea statului membru de stabilire, prin intermediul așa-numitului sistem IMI, să analizeze dacă ar trebui retrasă licența? În plus, TLN pune sub semnul întrebării temeiul juridic pentru ca o autoritate rutieră să verifice datele tahografului ca să vadă dacă s-a respectat obligația de a aduce vehiculele acasă.

TLN regretă faptul că nu au existat consultări în prealabil între CE și IRU și sindicatul european ETF cu privire la explicațiile pe care le-a redactat Comisia despre întoarcerea acasă a vehiculelor, așa cum s-a întâmplat cu timpul de condus și odihnă și cu regulile referitoare la cabotaj. „Asta ar fi eliminat o mulțime de ambiguități. Normele trebuie să fie executorii, numai în acest fel pot fi atinse obiectivele pe care Pachetul Mobilitate se străduiește să le atingă“, se mai arată în scrisoarea către CE.

Articole similare

Ad