AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad

Sindicalistii austrieci cer inasprirea sanctiunilor privind nerespectarea AETR

Nerespectarea mormelor AETR reprezinta, potrivit sindicatului austriac al transportatorilor Vida, o practica destul de frecventa si periculoasa in randul soferilor. Intr-un interviu acordat postului TV local ORF, citat de trans.info, un reprezentant al Vida a afirmat ca se urmareste schimbarea modelului de salarizare a soferilor, dar si introducerea de sanctiuni mai mari pentru nerespectarea timpului de odihna, inclusiv „interdictia de a mai conduce“. „Cea mai mare problema este lipsa unui acord colectiv la nivel european pentru soferii de camion si implicit lipsa unor solutii unitare la nivel de salarizare. Acum exista, de exemplu, modelul de plata care implica oferirea unui salariu raportat la numarul de kilometri parcursi, ceea ce tenteaza soferul in a conduce cat mai mult posibil. Acest lucru se afla la baza deciziilor inadecvate“, a declarat Kajetan Uriach, reprezentantul Vida.
 

Conform statisticii, in ultimii trei ani, politia din Salzburg a detectat peste 4.500 de infractiuni legate de nerespectarea timpului de lucru si odihna. Doar in ultimele zile, ofiterii au identificat un sofer de camion care a petrecut 49 de ore pe drum, luand doar o pauza de mai putin de trei ore. De asemenea, au fost acordate sanctiuni unui sofer care a condus in continuu timp de 36 de ore. Kajetan Uriach subliniaza necesitatea intensificarii inspectiilor rutiere care vizeaza respectarea normelor AETR. Uriach propune sa fie impuse, pe langa amenzi, si sanctiuni care sa presupuna interdictia de a mai conduce. „Acest lucru ar insemna ca un camion care a parcurs 49 de ore sa faca o pauza timp de o saptamana“, explica Uriach.

Articole similare

Ad
Ad