Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Sisteme de asistență a șoferului învechite

Sistemele de asistență pentru șoferi contribuie semnificativ la o siguranță rutieră sporită și, prin urmare, devin o echipare obligatorie. Cu toate acestea, ele trebuie întreținute și verificate în mod fiabil pe întreaga durată de viață a vehiculului, altfel pot deveni ele însele un factor de risc. 

Potrivit proiecțiilor experților din TÜV Rheinland și British Transport Research Laboratory (TRL), ar putea exista o medie de aproximativ 790.000 de evenimente de risc pe drumurile din Uniunea Europeană în 2029, care să se datoreze exclusiv performanței reduse a sistemului de avertizare de părăsire a benzii de mers. Acesta este rezultatul studiului privind „performanța sistemelor de asistență a șoferului pe întreaga durată de viață”.

Pentru studiu, experții au folosit exemplul asistenței pentru păstrarea benzii (LKA – Lane Keeping Assistat) pentru a examina modul în care uzura legată de îmbătrânire, deteriorarea sistemului și accidentele sau calibrarea insuficientă a camerelor atunci când înlocuiesc parbrizele afectează în mod specific funcționarea sistemelor de asistență.

În funcție de scenariu, studiul actual realizat de TÜV Rheinland și TRL a arătat că numărul estimat de evenimente medii anuale de risc datorate defecțiunilor sistemului poate fi chiar de până la 2,3 milioane. Așa-numitele evenimente de risc sunt erori în sistem care reduc performanța. În studiu, mecanismele de eșec care conduc la o performanță redusă a LKA sunt definite ca evenimente de risc. Un eveniment de risc poate apărea, de exemplu, atunci când un sistem de avertizare de părăsire a benzii de circulație se oprește conform intenției, deoarece nu mai poate „vedea” corect din cauza geamurilor murdare.

Articole similare

Ad