Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Sistemele de ticketing si monitorizare cresc incasarile

Pentru a putea economisi, de multe ori, mai intai trebuie sa cheltui. Adica, sa investesti. Operatorul valcean Antares Transport a implementat un sistem performant de ticketing si monitorizare, care a permis cresterea incasarilor cu 20% si, in acelasi timp, reducerea costurilor de operare.

Pentru a putea tine sub control incasarile din vanzarea de bilete si abonamente, Antares Transport a implementat in 2010 un sistem performant de ticketing si monitorizare, dezvoltat in parteneriat cu UTI.
 

Anterior fusesera incercate mai multe modalitati de stopare a fraudei din partea soferilor, inclusiv prin crearea unor echipe de control la bordul vehiculelor, insa si acestea s-au dovedit corupte. Astfel, s-a decis investirea a nu mai putin de 500.000 de euro intr-un sistem care sa controleze emiterea biletelor si validarea calatoriilor pe abonamente corelat cu imbarcarea si debarcarea pasagerilor.

Cum functioneaza?
Toate statiile sunt pre-setate in sistem si identificate prin GPS. Tariful este stabilit in functie de destinatia de parcurs si pentru fiecare pasager in parte soferul trebuie doar sa tasteze statia de destinatie si biletul este emis automat. Astfel, nu se mai poate frauda sistemul. In cazul abonamentelor (de tip card), acestea se incarca din vehicul, pentru orice traseu, si functioneaza asemeni cardurilor bancare. In acest sens, compania s-a autorizat pentru gestionarea de date cu caracter personal. Valabilitatea cardurilor este stabilita in avans, la momentul achitarii tarifului.
Vehiculele sunt monitorizate prin GPRS, in fiecare statie soferul fiind informat cati calatori trebuie sa coboare. In acelasi timp, un dispecerat verifica inregistrarile video cu pasagerii care urca si coboara in fiecare statie. Sistemul cumuleaza numarul acestora si il compara cu numarul de calatori validati de sistemul de taxare din vehicul. Acolo unde apar diferente se investigheaza situatia, iar daca se constata frauda, soferul este adus pentru confruntare si apoi sanctionat.
Componenta hardware a fost asigurata de UTI. Au fost montate calculatoare de bord, GPS (pentru localizarea pe harta a vehiculelor), GPRS (in vederea transmiterii datelor rezultate din activitatea autovehiculului catre dispecerat), imprimanta fiscala (pentru emiterea biletului la bord) si cititor de carduri (pentru validarea abonamentelor si a portofelelor electronice) …

Articole similare