Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Situația cabotajului, direct proporțională cu cea a transportului între terțe state

Conform datelor Eurostat, Polonia conduce și în clasamentul țărilor cu cele mai mari volume de transport rutier de mărfuri realizate din cabotaj, cu 167.637 de milioane de tone-km, cu 7% mai puține decât în 2017, reprezentând 39% din totalul cabotajului realizat în Europa și 5,3% din totalul volumelor operatorilor polonezi. Lituania este pe locul al doilea, la mare distanță, cu 3.885 de milioane de tone, cu 51,3% mai multe decât în 2017, reprezentând 9,1% din totalul cabotajului din Europa și 8,9% din totalul volumelor realizate de operatorii lituanieni. Iar România, în ciuda unei scăderi de 5% a volumelor față de 2017, este pe locul al treilea, cu 3.725 de milioane de tone-km, adică 6,4% din volumul total de cabotaj din Europa și 6,3% din volumele totale ale transportatorilor români. Urmează în clasamente Spania, Țările de Jos, Germania, Slovacia, Luxemburg, Portugalia, Ungaria etc.

Țările fruntașe ca volume totale din cabotaj care realizează cele mai mari procente de cabotaj din totalul activității de transport a operatorilor lor sunt Luxemburg (17,7%), Lituania și România, iar cele mai mici procente sunt în Germania (0,5%) și Spania (1,1%).

Cu excepția Lituaniei, primele 10 țări din acest clasament au avut scăderi față de 2017, de la 0,4% în Țările de Jos la 13,7% în Luxemburg.

Volumele totale din cabotaj din 2018 în UE28 fără Malta sunt de 42.403 milioane de tone-km, cu 6,23% mai mici decât cele din 2017, reprezentând 2,2% din volumele totale de transport din zonă. Ca și la transport între state terțe, scăderea mai mare față de anul anterior a fost în UE15, de 7,75%, iar în statele nou intrate în UE a fost de 5,62%.

Articole similare

Ad