Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Social-media va schimba supply chain-ul

Fenomene cum sunt social-media, a patra revolutie industriala, despre care se vorbeste de trei ani deja, si noile tehnologii aduse pe piata vor influenta supply chain-urile, daca nu o fac inca. Acestea s-au numarat printre aspectele luate in discutie la finalul lui iunie in cadrul conferintei Exchainge 2014, organizata la Frankfurt.
 

Jonathan Wichmann, Social Business Strategist&Consultant in cadrul Wibroe, Duckert&Partners, a aratat ca modul cum se fac afacerile se schimba, mai ales ca economia orientata catre consum incepe sa fie inlocuita de cea bazata pe schimburi sau imprumuturi, ceea ce va afecta, pe termen lung, supply chain-urile, iar pentru a face fata acestor schimbari managerii de logistica ar trebui sa inceapa sa studieze noile modele de business. „Dezvoltarea social-media genereaza o conectare colaborativa a oamenilor, ei fac schimb de produse sau pun la dispozitie servicii fara a implica vreo companie. Sunt disponibile multe aplicatii unde oamenii obisnuiti inchiriaza sau impart lucruri, folosind astfel resursele la maximum, mai ales cele care nu sunt folosite constant. In principiu, vorbim de produse, servicii, imobiliare, transport, bani sau alimente. Oamenii impart produse mai degraba decat sa cumpere, deoarece este mai la indemana si mai convenabil“, a punctat Wichmann.
Intrebarea este cum trebuie sa actioneze companiile daca oamenii incep sa cumpere sau sa inchirieze unii de la ceilalti, iar Jonathan Wichmann considera ca exista trei modele de business pe care le pot aplica astfel incat sa nu piarda sau sa castige cota de piata. Primul, si poate cel mai simplu, este transformarea produselor in servicii, ca urmare a faptului ca oamenii prefera sa aiba acces la ceva decat sa detina acel lucru. A doua solutie ar fi atragerea de market-place-uri, iar cea mai dificila este crearea unui market-place propriu.
Wichmann crede ca aceasta modificare de consum nu va avea doar consecinte pe termen lung, ci poate oferi oportunitati pe termen scurt in ceea ce priveste managementul cererii, al riscurilor sau obtinerea de previzionari mai exacte. Pentru a profita de asta, directorii de logistica trebuie sa studieze noile modele de business. „Incepeti prin a folosi voi insiva aceste concepte si apoi implementati-le“, i-a indemnat expertul social-media pe cei prezenti.

Articole similare

Ad
Ad