Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Șoferii pot alege să nu se întoarcă acasă, dar nu oricum

Avocatul belgian specializat în transport Frederik Vanden Bogaerde a prezentat, în cadrul unui interviu online acordat revistei Tranzit, și opinia sa referitoare la întoarcerea șoferilor acasă la 3-4 săptămâni și la modul cum se vor face controalele. „Este cât se poate de clar că nu există o obligație, ci un drept ca șoferii să se întoarcă acasă, ceea ce înseamnă în primul rând că, din punctul meu de vedere, statul membru unde lucrează un șofer nu îl poate investiga. Singurul mod de a-l investiga și de a afla dacă s-a întors în țara de origine este să mergi la sediul companiei angajatoare și să faci un control acolo. Deocamdată nu sunt controale tocmai pentru că nici nu se pot face verificări în trafic referitoare la întoarcerea șoferilor.“

BGL și ministrul german spun că nu e nicio problemă dacă șoferul declară că nu vrea să se întoarcă acasă, dar dacă o instanță de control național vede că toți șoferii unei companii refuză să meargă acasă și dau declarație că vor să stea în vestul Europei angajatorul va avea o probleme pentru că inspectorii vor spune că pune presiune pe ei să nu vină acasă și pentru că, așa cum spun inspectorii belgieni, dacă șoferii petrec întotdeauna finalul de săptămână în afara țării lor de origine și mereu în aceeași țară, atunci se consideră că firma angajatoare are o bază operațională în acea țară, și atunci se aplică legislația socială de acolo.

Așadar, avocatul crede că, dacă o firmă vrea ca șoferul să semneze un document cum că nu vrea să vină acasă la patru săptămâni pentru următorul an, asta nu va funcționa. Dar se poate scrie într-un contract că șoferul are dreptul de a se întoarce acasă și se poate face o procedură care să-i permită să folosească acest drept. La fiecare trei săptămâni i se poate trimite un mesaj cu întrebarea dacă vrea să se întoarcă și unde, astfel încât el să poată alege în fiecare lună ce va face. Firma va stoca răspunsul lui și dacă el alege să vină acasă se va organiza întoarcerea, iar dacă nu, el va semna un document că vrea să stea într-o altă țară. „Altfel vor apărea probleme.“

În plus, fiind o prevedere complet nouă, nu se știe cât de stricți vor fi inspectorii din fiecare stat. În unele țări, ca Belgia și Franța, se așteaptă ca ei să fie mai severi decât în altele, ca Germania.

Articole similare

Ad