Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Şoferii stau la coadă, în frig, pentru testarea Covid

Potrivit mai multor firme de transport din România sunt în continuare cozi uriaşe la trecerea frontierei în Germania. Astfel, la Waidhaus, timpul de aşteptare a ajuns şi la 20 de ore. Cel mai rău este că după ce au stat cu camioanele într-o coloană ce se întindea pe circa 12 km, şoferii au fost aliniaţi afară, în frig, unde au mai aşteptat câteva ore bune pentru a fi testaţi Covid.

Şi la vama Schirnding, pe sensul de intrare dinspre Cehia spre Germania, coada era de aproximativ 3 km. Şi acolo testele Covid se fac într-un cort.

Problema este că acest sistem de testare ad-hoc, în care oamenii stau la coadă claie peste grămadă, reprezintă în sine un focar de transmitere a virusului. Şi apoi se ridică întrebarea ce se întâmplă cu cei depistaţi pozitiv? Care sunt procedurile implementate de autorităţile respective şi ce se întâmplă cu camionul şi marfa, întrucât circulaţia persoanelor este interzisă – inclusiv a şoferilor profesionişti, dacă nu se află la bordul camionului.

Reprezentanţii asociaţiilor patronale din transporturi solicită Comisiei Europene (CE) să facă demersuri urgente pentru ca Germania și toate statele membre sã își respecte angajamentele, urmând recomandările CE și ale Consiliului, și să excludã șoferii profesioniști de la testarea Covid19.

Noile măsuri impuse recent de Germania, urmată de Tirol (Austria) și Republica Cehă, care au început să solicite testarea Covid a șoferilor profesioniști, provoacă haos în transportul rutier de mărfuri, în special pe ruta dinspre nordul Italiei prin pasul Brenner, la frontiera Cehia-Germania (Waidhaus) și pe coridoarele Est-Vest.

Articole similare

Ad