Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Solutii telematice pentru reducerea efectelor salariului minim

Mentinerea business-ului pe linia de plutire a devenit o misiune dificila pentru transportatorii romani in contextul eforturilor care se fac la nivel european pentru limitarea cabotajului si a transporturilor internationale.
Nemultumite de lipsa de reactie a Comisiei Europene fata de cererile de modificare a regulamentelor privind piata de transport, unele state au schimbat regulile la nivel national. Este cazul Finlandei, care a luat masuri de restrictionare a cabotajului inca din 2013 si, mai recent, al Germaniei, Frantei si Belgiei care au anuntat ca vor impune un salariu minim pe ora nu doar transportatorilor locali, ci si strainilor.
 

„Aceasta situatie complica existenta companiilor romanesti din domeniul transporturilor, pentru care marea provocare este acum recalibrarea operatiunilor in conformitate cu noile conditii impuse de aceste state. Gestionarea inteligenta a flotelor auto a devenit astfel o conditie esentiala pentru o afacere sustenabila, iar acest lucru nu mai este posibil fara solutiile telematice. Fiecare patron trebuie sa aiba informatii in timp real despre orele petrecute de soferii sai pe teritoriul tarilor care vor impune acest salariu minim pentru a evalua corect costurile aferente transporturilor in spatiul comunitar si sa le bugeteze ca atare”, a spus Levente Gall, director de vanzari al WebEye Romania.
Ca urmare, compania, membra a grupului Lambda-Com din Ungaria, recomanda solutia eControl, o functie integrata serviciului eTachograph, utila in contextul restrictiilor impuse unele state vest-europene.
Astfel, functia eControl transmite firmelor informatii in timp real despre numarul exact al orelor petrecute de soferi pe teritoriul unei tari, raportare care pana acum se facea intr-un mod relativ de catre soferi si putea fi verificata cu acuratete abia dupa cateva saptamani, odata cu descarcarea datelor de pe tahograful digital.
„In conditiile in care Germania impune un salariu minim de 8,5 euro/ora, informatii exacte si in timp real despre numarul orelor petrecute de soferi pe teritoriul acestei tari se pot traduce in economii lunare consistente pentru transportatori”, a mai spus Levente Gall.
Este la fel de util pentru companiile de transport auto sa aiba evidenta exacta a programului de condus al soferilor, iar eControl are o functie suplimentara care alerteaza dispecerii in cazul in care soferii depasesc programul de condus sau de repaus reglementat de regulamentul 561/ 2006, astfel ca pot fi evitate sanctiuni care variaza intre 4.000 – 6.000 de euro.

Articole similare

Ad