Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Soluțiile telematice, în slujba recrutării, calificării și motivării șoferilor

În cadrul forumului online RoadMaster „Driving Talent with Data“, organizat de IRU, vorbitorii au încercat să răspundă la întrebarea „cum se pot folosi soluțiile IT pentru a atrage, a recruta, a pregăti și a păstra șoferii de camion în firmă pe bază de criterii obiective, în condițiile crizei de personal din ultimii ani, care se așteaptă să continue și în 2021?“ Un sondaj realizat în timp real printre cei circa 300 de participanți arată că în opinia lor sunt cinci motive principale pentru criza de șoferi, începând cu lipsa de șoferi buni, pe care au identificat-o 38% dintre respondenți, și continuând cu imaginea proastă pe care o are această meserie în rândul populației, condițiile grele de muncă și dificultatea de a atrage tineri și femei.

Un alt sondaj realizat în timpul evenimentului și-a propus să determine care sunt informațiile cele mai importante pentru participanți, pe care vor să le urmărească prin sistemele telematice. 18% au spus că este vorba de consum, 15%, de statisticile despre accidente, câte 13%, de cunoștințele și abilitățile șoferilor și funcționarea vehiculului, 10%, de plângerile clienților și 8%, de cursele periodice făcute cu traineri. Iar 2% dintre respondenți au declarat că nu colectează niciun fel de date.

Al treilea sondaj a urmărit să arate care sunt principalele provocări întâmpinate în încercarea de a colecta date despre șoferi. Pentru câte 46% dintre participanți este vorba de lipsa de timp pentru analiza datelor și de refuzul șoferilor, pentru 39% de lipsa instrumentelor potrivite, și pentru câte 24% de lipsa de finanțare pentru a investi în astfel de instrumente și de lipsa de timp pentru a colecta date.

Și, în cele din urmă, la întrebarea „cum folosiți datele colectate de la șoferi?“, 67% au spus că se bazează pe ele pentru a face training și a îmbunătăți performanțele acestora, 63% că le folosesc pentru managementul performanțelor șoferilor, 53% pentru bonusare, 42% pentru managementul eficienței vehiculelor, 40% pentru păstrarea și motivarea șoferilor, 37% pentru recrutare, 2% pentru alte lucruri, iar 5% nu folosesc sau nu colectează date despre șoferi.

Articole similare

Ad
Ad