Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad

Sondaj IRU: lipsa șoferilor din Europa a scăzut în 2020 de la 20% la 5%

Lipsa șoferilor continuă să afecteze operatorii de transport rutier din toate regiunile, iar pentru a face meseria mai atractivă guvernele trebuie să ia măsuri pentru parcări mai sigure şi pentru condiţii mai bune de lucru, dar şi pentru reducerea vârstei minime a șoferului, cu scopul de a ajuta tinerii șomeri și femeile în profesie.

Aceasta este concluzia IRU după ce sondajul anual privind lipsa șoferilor a arătat că, în ciuda cererii reduse de transport din cauza Covid-19, există încă o penurie alarmantă de șoferi. Analizând 800 de companii de transport rutier din peste 20 de țări, IRU a constatat că cea mai acută lipsă de șoferi este în Eurasia, unde anul trecut 20% din posturi erau neocupate. China a fost țara cel mai puțin afectată în 2020, cu doar 4% din locurile de muncă neacoperite.

În alte zone, lipsa șoferilor a fost mai puțin gravă în 2020 decât în ​​2019 din cauza pandemiei. În Europa, posturile de șoferi neocupate au scăzut cu aproximativ trei sferturi, de la 20% la 5% pentru șoferii de autobuze și autocare și de la 24% la 7% pentru șoferii de camioane.

Cu toate acestea, companiile de transport prognozează că lipsa șoferilor se va intensifica din nou în 2021, pe măsură ce economiile își revin și cererea de servicii de transport crește. Companiile europene se așteaptă la o deficiență de 17% a șoferilor în acest an. Se preconizează că acest deficit va ajunge la 18% în Mexic, 20% în Turcia, 24% în Rusia și aproape o treime în Uzbekistan. „Lipsa șoferilor amenință funcționarea transportului rutier, a lanțurilor de aprovizionare, a comerțului, a economiei și, în cele din urmă, a ocupării forței de muncă și a bunăstării cetățenilor. Aceasta nu este o problemă care poate aștepta, trebuie luate măsuri acum”, a declarat secretarul general al IRU, Umberto de Pretto. Sondajul IRU a investigat, de asemenea, motivele penuriei de șoferi, constatând că lipsa șoferilor instruiți a fost cauza principală în toate regiunile (38% dintre respondenţi).

Articole similare

Ad
Ad