Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Spania include și paleții goi în interdicțiile de încărcare și descărcare de către șoferi

Noua interdicție din Spania, intrată, în vigoare, la 2 septembrie pentru toți șoferii de vehicule de transport marfă de peste 7,5 tone MMA, provoacă controverse în rândul transportatorilor, iar potrivit asociațiilor de transport există operatori de logistică care nu respectă reglementările.

Ministerul Transporturilor a clarificat faptul că interdicția operațiunilor de încărcare și descărcare este valabilă și pentru transportul de paleți goi. Excepție de la regulă o au numai în situația unui transport de marfă fracționat. Regulamentul se aplică doar la nivel național, prin urmare, în cazul unui transport internațional, șoferul trebuie să respecte condițiile operatorilor din afara țării. 

Inițial, asociațiile de transport au făcut o evaluare pozitivă a respectării acestui nou regulament, dar se pare că în ultimele săptămâni situația s-a schimbat. Unii transportatori caută formule pentru a perpetua situația înainte de aprobarea Legii Decretului Regal 2/2022.

În acest sens, asociațiile de transport Ascentra și Atefrimer prin intermediul Fenadismer, federației transportatorilor spanioli, au făcut plângeri la Xunta de Galicia împotriva mai multor operatori de logistică, precum GaliciaMar și Protea. De asemenea, Fenadismer solicită acțiuni de control și inspecții în transporturi pentru a acționa, cât mai curând, împotriva acestora și „pentru a preveni situații abuzive și ilegale în viitor”.

Mai multe despre decretul-lege:

Articole similare

Ad