
Tarife de transport intern pe bază de contract
Din grupul de patru mari puteri economice europene analizate de barometrul Upply, Ti și IRU (Upply – Market insights), Spania a fost singura care a înregistrat o creștere constantă a tarifelor de transport rutier de marfă pe bază de contract și de la o lună la alta, și de la un trimestru la altul, și de la un an la altul: cu 0,2 puncte de indice în martie 2025 față de februarie, cu 0,7 puncte în primul trimestru din 2025 față de ultimul din 2024 și cu 1,3 puncte față de primul trimestru din 2024.
Creșterile tarifelor se aliniază cu cererea industrială în creștere din Spania – de exemplu, conform Eurostat, vânzările de autovehicule au crescut cu 3,3% față de anul anterior. Iar activitatea îmbunătățită a consumatorilor și a industriei exercită și ea o presiune în sensul creșterii tarifelor de transport intern pe bază de contract.
În Franța tarifele de transport intern pe bază de contract au avut fluctuații mici în ultimul timp, indicele lor fiind în martie 2025 de 122,3 puncte, cu 0,7 puncte mai mic decât în februarie. Iar media pe primul trimestru din 2025 este cu 0,8 puncte mai mare decât în trimestrul anterior și cu 0,3 puncte mai mică decât în primul trimestru din 2024.
În transportul intern din Germania tarifele din contracte au scăzut mult mai mult de la o lună la alta, cu 2,8 puncte în martie față de februarie, până la 145,4 puncte, dar au fost în primul trimestru din 2025 cu 1,4 puncte mai mari decât în trimestrul anterior și cu 10,2 mai mari decât în perioada similară din 2024.
În Italia tarifele de transport intern pe bază de contract au scăzut în martie cu 2 puncte față de februarie, iar pe întregul trimestru întâi din 2025 au fost cu 1,4 puncte mai mici decât în ultimul trimestru din 2024.