Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Starea de spirit a transportatorilor rutieri se degradează rapid

Așa cum informează asociația poloneză de transport și logistică TLP, compania britanică Bibby Financial Services a realizat un sondaj card arată pesimismul în creștere al transportatorilor rutieri, cauzat de iminenta intrare în vigoare a restului de reglementări din Pachetul Mobilitate și de criza uriașă de șoferi.

Compania britanică face din șase în șase luni astfel de sondaje, pentru a vedea starea de spirit a firmelor mici și mijlociii din cele mai importante industrii.

În cazul transportatorilor rutieri de mărfuri, indexul a ajuns la cea mai joasă valoare din ultimii mulți ani, 50,2 puncte din 100, ceea ce înseamnă că această industrie are probleme reale. Comparativ cu sondajul realizat cu șase luni în urmă, acest rezultat este cu 7,5 puncte mai mic.

Autorii sondajului afirmă că există mai multe motive pentru care starea de spirit a ajuns la un nivel atât de jos într-un timp foarte scurt. În primul rând, transportatorii se tem de creșterea foarte mare a costurilor, cauzată mai ales de iminenta introducere a Pachetului Mobilitate, care înseamnă că din 2 februarie 2022 șoferii din UE trebuie plătiți cu salariul minim din țara unde conduc. Iar indemnizațiile din prezent, cum ar fi cele de călătorie sau de cazare, nu vor fi luate în considerare ca făcând pare din remunerație, ceea ce duce la o creștere semnificativă a costurilor cu șoferii. TLP, de exemplu, a calculat pentru transportatorii polonezi un plus de 14 miliarde de zloți (un zlot polonez este echivalent cu circa 1,07 lei). În plus, Pachetul restricționează operațiunile de cabotaj.

Conform aceluiași sondaj, transportul, alături de construcții, este singura industrie în care respondenții estimează mai degrabă o scădere decât o creștere a numărului de noi angajați.

Articole similare

Ad