Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Strategia „dual brand” Volvo-Renault incepe sa dea roade

Din 2015 Volvo Romania va derula activitatile comerciale si after-sales numai prin propria organizatie, renuntand la orice partener de service sau dealer Renault Trucks sau Volvo Trucks. Cu noua centre de service si vanzari din 2015, Volvo Romania este pregatit sa asigure nevoile de intretinere si reparatii ale clientilor sai nu numai de la acest moment, ci si pentru viitor, mai ales ca, desi vanzarile totale de camioane din 2014 au fost bune, inca sunt departe de potentialul unei piete cu 19-20 de milioane de locuitori. Si, pentru a fi un furnizor complet de servicii dedicate camioanelor, divizia de finantare a grupului, Volvo Financial Services, ofera acum celor interesati si leasing opreational.
 

Potrivit lui Sigurd Wandel, director general Volvo Romania, compania va incheia 2014 mai bine ca in 2013, cu circa 1.150 de unitati noi vandute – 900 Volvo si 250 Renault – si 350 de camioane si semiremorci rulate.
„Comparativ cu 2013, vanzarile de vehicule rulate se situeaza aproximativ la acelasi nivel, dar trebuie sa ne amintim ca am intrat in 2013 cu un stoc mare, in vreme ce in 2014 am avut pe stoc doar ceea ce ne trebuia, in ideea de a avea vehicule pentru clientii nostri, dar si in ideea unui management al capitalului”, a explicat Sigurd Wandel.
Pentru divizia de camioane rulate, Volvo Romania si-a construit parcul vandut in 2014 atat din operatiuni de trade in si achizitii directe de la clientii de pe piata interna, cat si din reposesii – care au fost mai putine decat in 2013 – si din parcul Volvo Trucks la nivel european.
„De cand activam pe piata de autovehicule rulate ne-am construit o baza de clienti, ca si la camioanele noi, care cumpara in mod regulat camioane rulate. Cererea de la acestia depaseste volumul de autovehicule pe care le putem recupera prin trade in.”
Potrivit sefului Volvo Romania, in 2014 nu a fost o cerere mai mica decat in 2013, doar ca anul trecut au fost disponibile pentru a fi rascumparate din piata foarte multe camioane Euro 3, care nu prea mai sunt vandabile in tara noastra, majoritatea fiind, asadar, exportate.

Foarte putine Euro 5 in 2014
„Asa cum remarcam la sfarsitul lui 2013, am fost putin surprinsi de comenzile de Euro 6 foarte mari inca de pe atunci. De aceea nu am fost interesati sa punem in productie camioane Euro 5 pe care poate le-am fi vandut in 2014 ca sfarsit de serie, cu atat mai mult cu cat noi nu lucram cu stoc. In mod normal ne dorim sa producem fiecare camion asa cum isi doreste fiecare client.”
Clientii deja au vazut de pe parcursul lui 2013 ca nu exista riscuri tehnologice la noua generatie Euro 6, drept pentru care unii au comandat din start Euro 6 inca din 2013, majoritatea impreuna cu flote mai mici sau mai mari de Euro 5.
Si in 2014 Volvo Trucks a vandut aproape numai autotractoare, in timp ce cu brandul Renault importatorului i se deschid mai multe oportunitati catre clienti traditionali de autosasiuri, cei care exploateaza cisterne sau vehicule de salubritate.
..

Articole similare

Ad