Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Studiu: 42% din consumatorii online își doresc livrare rapidă

Unul din cinci consumatori la nivel mondial a făcut zilnic cumpărături online în timpul pandemiei, peste jumătate au cumpărat de la mai mulţi comercianţi pentru acoperirea nevoilor şi un procent similar afirmă că ar plăti mai mult pentru produse mai sănătoase şi fabricate local, potrivit raportului „Preparing for tomorrow’s consumers today. The future of consumer markets“ realizat de PwC.

„Sunt cinci tendinţe care se conturează pe piaţa de retail post pandemie: abordarea de tip omnichannel, branduri de încredere, produse sănătoase, digitalizarea lanţului de aprovizionare şi importanţa iniţiativelor privind sustenabilitatea“, a declarat Mihai Aniţa, partener, lider Retail & Consumer PwC România.

Cu toate că vânzările online din comerţul cu amănuntul sunt estimate să crească de la 13,9% la 22,4% în 2023 (conform Statista), magazinul fizic va fi în continuare atractiv pentru consumatori. Raportul PwC arată că oamenii pun pe aceleaşi locuri ca importanţă nevoia de a vedea şi atinge produsele, menţionată de 33%, cu cea de a avea siguranţa şi de a-şi proteja sănătatea, indicată de 31%. Potrivit sursei citate, giganţii moderni ai comerţului cu amănuntul, cum ar fi Amazon în SUA şi Alibaba din China, vor continua să forţeze inovarea atât în magazinele fizice, cât şi online ale companiilor de comerţ. De aceea, experienţa consumatorilor va fi esenţială, iar companiile care nu îşi pot reimagina produsele şi serviciile în acest mix vor rămâne în urmă. La fel de important este ca retailerii să vină în întâmpinarea clienţilor oriunde se află aceştia: pe web, smartphone, într-un magazin fizic clasic, pe Instagram sau TikTok sau prin parteneri terţi, precum firmele de livrare.

În acelaşi timp, pe măsură ce comerţul online creşte, consumatorii se aşteaptă la o transparenţă mai mare în ceea ce priveşte starea comenzii şi livrarea, iar unii doresc livrarea foarte rapidă. 42% dintre respondenţii la nivel mondial spun că livrarea rapidă şi fiabilă se numără printre primele trei atribute atunci când fac cumpărături online.

Articole similare

Ad