Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Studiu: 85% dintre romani au facut doar achizitii de baza de la declansarea coronacrizei

Circa 85% dintre romani au cumparat doar produse care sa le acopere nevoile de baza, care tin de supravietuire, siguranta si sanatate, de la decretarea starii de urgenta, arata un studiu realizat de Aegon Romania in prima jumatate a lui aprilie. Din punct de vedere al prioritatilor emotionale, s-a observat ca majoritatea respondentilor (84%), s-a impartit egal intre cei cu o mentalitate orientata spre depasirea greutatilor si cei care au ramas in expectativa. Astfel, rezultatele arata ca aproximativ 42% dintre respondenti s-au concentrat in aceasta perioada pe valori precum grija, stabilitate si invatare, iar alti 42% au adoptat o mentalitate bazata pe depasirea obstacolelor, explorare si divertisment. 

Din aceeasi cercetare reiese faptul ca declansarea epidemiei in Romania si ingrijorarea legata de starea de sanatate si de stabilitatea locurilor de munca i-au determinat pe 55% dintre respondenti sa considere ca este necesara incheierea unei asigurari de viata. Din totalul participantilor la studiu, ideea de a avea o asigurare de viata a suscitat cel mai ridicat interes pentru persoanele cu varste cuprinse intre 25 si 44 ani, cu studii medii sau superioare, venituri medii sau mari si cu copii de pana in 14 ani. Astfel, 62% dintre respondentii care provin din aceasta categorie considera necesara incheierea unei asigurari de viata. Aceasta perceptie este impartasita si de 63% dintre adultii de varsta mijlocie, necasatoriti si fara copii. 
 
Studiul a evidentiat o deschidere semnificativa catre cumpararea de asigurari online si dupa ridicarea restrictiilor. Astfel, 43% dintre respondenti mentioneaza ca ar prefera sa achizitioneze o asigurare de viata online. Femeile (48%) s-au aratat interesate de achizitionarea asigurarilor online, in vreme ce 4 din 10 respondenti, in special barbati (45%), ar prefera in continuare sa mearga la sediile bancilor sau brokerilor. „Am demarat acest studiu pentru a intelege mai bine impactul pe care pandemia si perioada de stat acasa l-au avut asupra comportamentului romanilor. Rezultatele ne-au confirmat ca, momentan, romanii se limiteaza la achizitii care vizeaza produse de stricta necesitate. Insa oamenii incearca sa ramana optimisti. De asemenea, un alt aspect important este avantul pe care l-a luat online-ul si care tinde sa continue si dupa incheierea starii de urgenta. Cred ca viitorul asigurarilor sta in simplitate si interconexiune, in adaptarea produselor la mediul online si in dezvoltarea platformelor si a magazinelor online”, a punctat Sinziana Maioreanu, CEO Aegon Romania.
 
De asemenea, criza generata de Covid-19 a dus la aparitia unei noi nevoi: acoperirea riscului de imbolnavire cu noul coronavirus. Astfel, circa 45% dintre respondenti considera ca e necesar ca o asigurare de viata sa acopere si aceasta eventualitate si au declarat ca vor urmari existenta acestui beneficiu pentru o perioada de timp mai lunga. 
 
Studiul a fost realizat prin intermediul chestionarelor online, pe un esantion reprezentativ de peste 1.000 de persoane, format din barbati si femei cu varste de peste 18 ani, care provin din mediul urban.
 
In ceea ce priveste particularitatile demografice ale esantionului analizat, 34% e reprezentat de familii traditionale formate din persoane de 30 – 54 ani, cu copii si venituri mici sau medii si studii primare sau medii; 21% din familii moderne constituite din adulti casatoriti sau divortati de 25 – 44 ani, cu studii medii sau superioare si venituri medii sau mari si avand in grija copii de pana in 14 ani; 19% familii formate de persoane pensionate de peste 55 ani, din toate categoriile de venit si de studii, ai caror copii nu mai locuiesc cu ei; 10%, mileniali (18 – 30 ani) fara o relatie stabila, cu studii superioare sau care inca studiaza si care au venituri diverse; 10%, tineri profesionisti (25-35 ani) casatoriti sau aflati in relatii stabile, fara copii, absolventi de studii superioare si avand venituri medii sau mari; iar 6% reprezinta adulti de varsta mijlocie (35 – 55 ani), care nu sunt implicati intr-o relatie stabila, nu au copii si fac parte din toate categoriile de venit si educatie. 
 

Articole similare

Ad