Potrivit estimărilor companiei globale de consultanță Horváth, piața de consultanță în management din România va crește cu aproximativ 7% anual în următorul deceniu, impulsionată de accelerarea transformării digitale, presiunile de optimizare a costurilor și cerințelor tot mai mari de eficientizare operațională.
Compania va organiza evenimentul „Horváth Romania – 20 Years of Impact” pe 15 octombrie 2025, pentru a comemora cele două decenii de activitate în țară. Evenimentul va reuni lideri de afaceri, parteneri, angajați actuali și foști angajați pentru a sărbători cele două decenii de activitate ale Horváth, care a adus constant valoare clienților din diverse industri, promovând excelența prin transformare, performanță și inovație digitală. De-a lungul anilor, echipa Horváth din București a livrat peste 600 de proiecte de consultanță în România și în străinătate, generând o valoare de peste 115 milioane de euro.
Complexitatea în creștere a provocărilor cu care se confruntă organizațiile – inclusiv adaptarea modelelor de afaceri la schimbările pieței, optimizarea performanței, îmbunătățirea eficienței operaționale, integrarea tehnologiilor digitale, gestionarea restructurării și ajustarea strategiilor în funcție de evoluțiile din mediul economic și de reglementare – a crescut interesul și nevoia pentru serviciile de consultanță în management.
Printre premisele creșterii cererii de servicii de consultanță în management în următorii ani se numără accelerarea transformării digitale și adoptarea inteligenței artificiale. Companiile românești, ca și cele din Europa Centrală și de Est, investesc mai mult în digitalizare și în inteligență artificială. Potrivit studiului realizat de Horváth, 59% dintre liderii de afaceri la nivel global se așteaptă la rezultate concrete ale investițiilor lor în AI până în 2026, iar inteligența artificială este văzută ca un instrument strategic care poate crește productivitatea cu 10-15%. Această tendință va extinde cererea de servicii de consultanță specializate în definirea strategiei digitale, integrarea tehnologiei și reproiectarea proceselor de afaceri.
Presiunea pe eficiență și competitivitate
Creșterea costurilor operaționale, volatilitatea economică și nevoia de a proteja marjele de profit determină organizațiile să caute soluții de optimizarea și eficientizare. Potrivit analizei Horváth, la nivel global, 47% dintre organizații consideră eficiența operațională drept principalul motor de creștere în 2025. În România, acest context va stimula cererea de servicii de consultanță care să sprijine excelența operațională și restructurările strategice.
Schimbările structurale din piața muncii și nevoia de agilitate organizațională
Potrivit studiului Horváth „CxO Priorities 2025”, majoritatea industriilor din Europa de Est se așteaptă la o creștere a forței de muncă în următorii ani, însă deficitul de competențe digitale și ESG rămâne o provocare majoră. Aceste tendințe, combinate cu noile reglementări europene și expansiunea nearshoring-ului industrial, vor stimula cererea de servicii de consultanță în managementul schimbării, dezvoltarea de noi modele operaționale și crearea unor organizații agile și reziliente.
„Creșterea cererii pentru serviciile de consultanță reflectă nevoia companiilor de a naviga cu succes transformările economice și tehnologice. În România, companiile au nevoie de parteneri de încredere care să îi sprijine nu doar în procesul de digitalizare și adoptare a AI, ci și în optimizarea performanței, gestionarea schimbărilor organizaționale și adaptarea la noile reglementări europene. Horváth este ideal poziționată pentru a oferi expertiză și soluții inovatoare care să susțină performanța pe termen lung.”, a precizat Maria Boldor, Partner și Managing Director, Horváth România.
România nu poate fi decuplată de la dinamica economiei globale, care va susține creșterea industriei de consultanță, oferind companiilor expertiza necesară adaptării la noile realități de business și integrării rapide a tehnologiilor emergente. Pentru a face față acestor provocări, echipa Horváth București este împărțită în șase centre de competență care acoperă următoarele arii de expertiză: (1) Strategie & Transformare; (2) Operațiuni; (3) Transformare digitală; (4) Managementul proceselor de business și Transformare de Business prin intermediul SAP S/4HANA; (5) Strategia CFO & Managementul performanței și Sectorul public; și (6) Energie & Sustenabilitate.
În prezent, echipa Horváth România are aproximativ 60 de angajați, dintre care 62% sunt femei, 53% sunt vorbitori de limbă germană și peste 35 sunt consultanți de top, cu o medie de vârstă de 32 de ani. Din numărul total de consultanți, 60% au experiență internațională, iar 20 de specialiști sunt axați pe ariilor de Controlling, Finanțe și HR, sprijinind proiecte din cadrul Grupului Horváth. Echipa Horváth din București are, de asemenea, o rețea de experți, mulți dintre ei la nivel executiv (C-level), care colaborează pe proiecte de consultanță, locale și internaționale.
Horváth România își menține angajamentul de a atrage și forma cei mai buni profesioniști de pe piață, oferind un mediu de lucru dinamic, centrat pe dezvoltarea competențelor și valorificarea potențialului, atât pentru tinerii consultanți, cât și pentru specialiștii cu experiență.









