Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Studiul Horváth anticipează o creștere a forței de muncă în Europa de Est

  • Foto: Horváth

Conform celei de-a cincea ediții a studiului „CxO Priorities 2024” realizat de Horváth, firma globală de consultanță în management, aproximativ 60% dintre executivii care conduc companii de top la nivel global se așteaptă la o creștere a forței de muncă în Europa de Est în următorii cinci ani, cu o creștere moderată (48%) sau intensă (12%). Creșteri similare sunt anticipate și în America de Nord și Asia. În contrast, numărul locurilor de muncă va rămâne constant în Europa de Vest și de Sud, dar va înregistra o scădere în Germania.

Studiul Horváth, „Rebalance your Organization towards a Digital, Deglobalized and Dynamic World”, relevă că situația economică din Germania se explică prin faptul că 61% din investițiile de capital (CAPEX) ale companiilor germane se îndreaptă spre piețe externe. Cele mai mari proporții se duc în America de Nord (16%), China (11%), Europa de Vest (10%) și Europa de Est (9%). Această tendință de a investi în afaceri internaționale reflectă preocupările globale similare, care sunt împărtășite și de alte companii la nivel mondial.

În contextul crizelor succesive din ultimii ani, companiile consideră anul 2024 ca fiind unul „de tranziție”. Potrivit procentelor de 66,5% dintre executivii din industria manufacturieră și 55,7% dintre cei din industria serviciilor, creșterea veniturilor se va baza mai mult pe sporirea volumelor vândute decât pe mărirea prețurilor.

Companiile manufacturiere își concentrează eforturile în acest an asupra îmbunătățirii structurii de costuri și profit, în contextul creșterii prețurilor materiilor prime, stocurilor ridicate și perturbărilor lanțurilor de aprovizionare. Pentru a-și atinge obiectivele de creștere, atragerea de noi clienți prin creșterea cotei de piață actuale este considerată cea mai importantă strategie (47% pentru manufacturare și 32% pentru alte industrii), urmată de dezvoltarea de noi produse și servicii pentru clienții existenți (48% și 28%) și intrarea pe noi piețe (20% și 22%).

Horváth evidențiază în acest studiu patru abordări principale pentru optimizarea costurilor utilizate de executivi: (1) reducerea costurilor de producție directe, inclusiv cele legate de energie; (2) reducerea costurilor generale și administrative; (3) reducerea costurilor cu materialele; și (4) reconfigurarea portofoliului de produse și/sau servicii. Pentru a crește competitivitatea, executivii consideră esențiale: (1) concentrarea pe nevoile clienților (61%); (2) excelența operațională (54%); și (3) viteza și agilitatea (40%).

Echipa Horváth a identificat diferențe în viteza de implementare a optimizărilor între industria manufacturieră și cea a serviciilor. În industria manufacturieră, executivii vizează atingerea unei „viteze chinezești” în procesele de Cercetare și Dezvoltare (R&D). În contrast, companiile din sectorul serviciilor se concentrează pe obținerea unei „creșteri de viteză” în operațiuni, vânzări și funcții de suport.

„Ediția din 2024 a studiului Horváth arată că mediul de business navighează într-un peisaj economic complex, unde abilitatea de a gestiona costurile și de a crește profitabilitatea este esențială. Prin concentrarea pe ajustări structurale și eficiență operațională, companiile pot face față mai bine provocărilor actuale și se pot poziționa pentru creșterea viitoare, dar reducerea costurilor nu este suficientă pentru a crește competitivitatea. Este nevoie de dezvoltarea unor structuri care să permită entităților regionale să acționeze mai autonom, și de cooperarea mai descentralizată, agilă și colaborativă, mai puțin ierarhică și controlată de la sediul central, pentru a putea valorifica la maxim oportunitățile aduse de fiecare piață în parte.”,

a declarat Maria Boldor, Managing Director, Horváth România.

Studiul „CxO Priorities 2024” a fost realizat prin chestionarea a peste 770 de executivi, dintre care mai mult de 40% sunt CEO, din 29 de țări de pe toate continentele. Aceștia provin din 14 industrii, inclusiv manufacturiere (cum ar fi apărare, producție auto, construcții, energie, FMCG, minerit) și din sfera serviciilor (asigurări și servicii financiare, bănci, telecomunicații, transport și logistică).

Articole similare

Ad