Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tarifele de transport de containere scad surprinzător de brusc

Datele Upply pentru decembrie confirmă faptul că tarifele medii practicate în transportul de containere au scăzut brusc.

Pe fondul cererii de bunuri din China, încă foarte slabe, companiile de transport maritim au anulat un număr mare de apeluri portuare și se preconizează că traversările fără încărcătură vor fi larg răspândite până la Anul Nou Chinezesc, care urmează să înceapă pe 22 ianuarie. Numai piețele nord-sud se mențin, în general, mai bine.

Companiile de transport maritim încep să dezvăluie detaliile programelor lor operaționale din 2023 și de aici reiese că vor desfășura un mare număr de nave mari, de 24.000 de TEU, pe rutele Asia-Europa, care vor părăsi Asia doar atunci când sunt încărcate complet – aceasta fiind logica pentru care au fost construite cu o asemenea capacitate.

Pe piața spot est-vest, companiile de transport maritim vând spațiu la tarife care nu acoperă costurile de operare, această prăbușire a prețurilor urmând să atragă mai mult atenția atunci când începe să se vadă și în contracte, așa cum este logic să se întâmple și când este vorba de creșteri, și când este vorba de reduceri. Ceea ce este uimitor, se arată în analiza Upply, este viteza cu care are loc, și care provoacă surpriză chiar și în rândul celor mai experimentați negociatori, indiferent dacă lucrează pentru companiile de transport maritim sau pentru expeditori. În această situație, orice încercare de a estima ce urmează este lipsită de sens.

În orice caz, previziunile bugetare trebuie acum să țină seama de reducerea drastică și rapidă a veniturilor și a marjelor de profit pentru contractele individuale, iar unele dintre activele sectorului de transport maritim se devalorizează mult, după ce au câștigat excesiv valoare în primii doi ani de pandemie.
Reamintim că firmele de transport maritim au realizat profituri excepționale în 2022, duble față de nivelurile din 2021 pentru cele mai performante dintre ele, și au reușit să le plătească angajaților bonusuri cuprinse între patru și 10 săptămâni de salariu suplimentar.

Această situație însă se încheie. La început de 2023, expirarea contractelor semnate atunci când tarifele erau la cele mai ridicate niveluri va reduce și mai mult rezultatele operaționale, care au fost deja afectate de prăbușirea tarifelor spot din Asia de la o săptămână la alta. În plus, este de așteptat ca redresarea bruscă a tendințelor pieței să conducă la restructurări.

Articole similare

Ad