Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tarifele pe rutele dinspre Anvers și Rotterdam ar putea crește dacă maritimul ia locul aerianului

Tarifele spot și din contracte către și dinspre Rotterdam și Anvers

Tarifele de transport pe bază de contract pe rutele de import în Europa (mai exact din porturile Rotterdam și Anvers spre alte orașe) au scăzut în primul trimestru din 2025 cu 1,7 puncte de indice față de trimestrul anterior, până la 142,3 puncte, dar au crescut mult, cu 14,6 puncte, față de primul trimestru din 2024, așa cum reiese din barometrul realizat de Upply, Ti și IRU (Upply – Market insights).

Tarifele spot, dimpotrivă, au crescut cu 2,4 puncte față de trimestrul anterior, până la 151,3 puncte.

Și astfel diferența dintre tarifele spot și cele din contracte este acum și mai mare, de 8,9 puncte, față de 4,8 puncte în trimestrul al patrulea din 2024, cea mai mare diferență din primul trimestru al lui 2023 încoace, când era de 18,2 puncte.

În timp ce pe rutele de export din UE (dinspre diverse orașe europene spre Rotterdam și Anvers) indicele tarifelor din contracte rămâne mai mare decât cel spot cu 1,1 puncte. Deoarece primele au scăzut în primul trimestru din 2025 cu 1,4 puncte față de trimestrul anterior, până la 128,2 puncte, dar cele spot au scăzut mai mult, cu 8,5 puncte, până la 127,1.

Datele Eurostat arată că vânzările din retailul online au înregistrat o creștere puternică față de perioada similară a anului trecut, evidențiind tranziția continuă către comerțul electronic în întreaga Europă. Germania a condus cu o creștere de 12%, urmată de Austria cu 7,0%, Polonia cu 6,9% și Spania cu 5,6%, cifre ce reflectă un angajament solid al consumatorilor față de cumpărăturile online, deși creșterea generală a retailului a fost modestă. Tarifele și politicile noii administrații americane reprezintă un risc pe termen scurt și lung pentru economia din zona euro, câtă vreme în mai produsele din China, Canada și Mexic ar urma să nu mai beneficieze de alocația de minimis din SUA, care permite importuri de valoare mică (sub 800 de dolari) fără taxe vamale, cu un proces minim de vamă. Dacă livrările rapide și ieftine de comerț electronic pe cale aeriană, mai ales pentru B2C, devin mai dificile, vom începe să observăm o trecere spre transportul maritim pentru livrările de volum, astfel încât să se compenseze costurile mai mari, ceea ce va duce probabil la creșterea tarifelor de transport rutier pe fondul cererii crescute de transport din porturi.

Articole similare

Ad