Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

TCO, tot mai important si in cazul semiremorcilor

La inceputul lunii trecute, Schmitz Cargobull a organizat langa Düsseldorf (Germania) traditionalul eveniment Pre IAA, in cadrul caruia si-a prezentat noile produse si mai ales servicii concepute pentru a raspunde principalelor tendinte de pe piata de transport si distributie: accentul tot mai mare pus si in cazul semiremorcilor pe costul total de operare (care poate scadea datorita serviciilor cu valoare adaugata), urbanizarea si cresterea ca pondere a comertului on-line, integrarea proceselor de productie (Industria 4.0), livrarile just-in-sequence si intensificarea folosirii sistemelor telematice
 

Schmitz propune conceptul de podea lipita, care imbunatateste mult calitatea, prinderea de sasiu realizandu-se printr-un adeziv special permanent elastic de inalta performata, ce poate fi exploatat indiferent de temperatura, fara a fi nevoie decat de sase suruburi pe fiecare placa. Podeaua este lipita de jos de partile laterale, de barele in forma de I si de cadrul exterior, creandu-se o conexiune permanenta elastica. Si solutia standard de etansare a fost inlocuita de noua tehnologie de lipire, iar datorita etansarii permanente poate fi evitata deteriorarea marfurilor din cauza umezelii, aspect important mai ales cand e vorba de bobine de hartie. In plus, sarcina pe axa stivuitorului a crescut pana la 7,5 t datorita prinderii mai bune a podelei de sasiu, fara a creste greutatea proprie, ceea ce face ca semiremorca sa fie mult mai flexibila la incarcarea la rampa.
Noua podea lipita a fost testata pentru toate aplicatiile posibile in centrul Schmitz de validare, dar si in conditii reale, in intreaga Europa. In plus, au fost concepute si solutii adecvate de reparatii, testate si ele, la randul lor. Toate avantajele aduse de podeaua lipita duc in final la un cost total de operare mai mic, iar riscurile de imobilizare a semiremorcii scad si ele, deoarece stabilitatea podelei este imbunatatita prin folosirea catorva gauri si suruburi.
Schmitz lanseaza si propriul dolly, pentru a conecta sasiurile si semiremorcile in cadrul combinatiilor de vehicule lungi, care sunt deja acceptate in Scandinavia si Olanda si se asteapta sa fie si in Germania si Spania. DO 18/L-2" are cadru galvanizat si anvelope 385/55 R 22.5, ofera o inaltime de cuplare de 1.050-1.100 mm si reprezinta o solutie simpla, la costuri reduse. Cu acest nou dolly pot fi operate semiremorcile Universal si prin lansarea lui Schmitz devine un producator care ofera un tren de rulare complet, constand din caroserie (disponibila intr-o gama variata, incluzand prelate, boxuri izolate sau cu pereti culisanti) montata pe orice marca de sasiu, care poate fi conectata la dolly si la o semiremorca.
Cu ocazia acestui eveniment a fost prezentata si semiremorca S.CS Fixed Roof XL, care respecta acum si cerintele de siguranta din Marea Britanie, si EN12642 Code XL, si permite incarcarea usoara pe lateral fara deplasarea paletilor. Iar dupa incarcare nu este nevoie de sipci de sustinere pentru a obtine rigiditatea necesara. Acest tavan creste si siguranta pasiva datorita constructiei mai rigide si folosirii sistemului central de ancorare a marfii fixat sub acoperis, foarte des intalnit in Marea Britanie. Tot pentru aceasta piata este posibila o greutate totala de 44 t si o inaltime mai mare de 4 m, din care pana la 3,1 m spatiu util. Optional, incarcatura poate fi ancorata folosind chingi si sine fixate sub acoperis. S.CS Fixed Roof XL este echipata standard cu o plasa de sarma pe partea laterala, ceea ce creste protectia impotriva furturilor.
Iar pentru a preveni deteriorarea caroseriei la rampele de incarcare, din cauza impactului, Schmitz propune patru protectii optimizate, cilindrice, concepute mai ales in colaborare cu clientii francezi, din otel solid, inoxidabil, care se monteaza in fata amortizoarelor de soc, astfel incat in partea din spate a semiremorcii fortele de impact sa fie ghidate nu in caroserie, ci in sasiu, care e mai rezistent. Noile protectii necesita intretinere redusa si functioneaza chiar si atunci cand semiremorca nu ajunge la rampa in unghiul corect.

Semiremorcile frigorifice, subiectul celor mai importante dezvoltari
Transportatorii de produse la temperatura controlata isi pot configura acum modelele S.KO din seria Cool folosind componente si servicii din oferta Schmitz, rezultand un pachet complet care include semiremorca, agregat frigorific montat din fabrica, cu contract de service complet de la Schmitz Cargobull Parts & Services, si unitate de control TrailerConnect si interfata digitala. Toate pentru costuri mai mici de exploatare si pentru identificarea si remedierea rapida a oricaror defectiuni.
Noul agregat frigorific are un design noul al vaporizatorului care reduce ciclurile de dezghetare cu pana la 50% si a carui capacitate foarte mare de incalzire asigura timpi scurti de dezghetare. Motorul industrial robust, cu control inteligent al incarcaturilor partiale, reduce consumul de carburant, componentele de uzura de dimensiuni mari permit intervale lungi de service, de pana la 3.000 de ore de operare, si sistemul electronic de control, util mai ales la transportul bunurilor de calitate inalta, garanteaza distributia uniforma a aerului si o temperatura constanta in interior, pentru economii de carburant. Iar controlul electronic separat al compresorului, incalzitorului si ventilatorului permite circularea autonoma a aerului independent de modul racire, incalzire si dezghetare. In plus, furnizarea de piese de schimb pentru agregatul frigorific va fi integrata in programul EPOS de la Schmitz, ceea ce simplifica identificarea componentelor si scurteaza timpul de livrare, cu atat mai mult cu cat toti partenerii de service vor avea pe stoc cele mai uzuale piese.
S.KO Cool a fost multi ani cea mai bine vanduta semiremorca frigorifica din Europa, si generatia actuala se remarca printr-un cost total de operare si mai mic si prin valoarea de revanzare mai mare, datorate izolarii mai bune a panourilor Ferroplast si protectiei mai bune a sasiului impotriva deteriorarii. Iar placarea completa, pentru aerodinamica mai buna, reduce consumul de carburant cu pana la 4%. Semiremorca frigorifica este disponibila la cerere cu podea dubla si diverse sisteme de ancorare a marfurilor si este insotita de certificare HACCP si ATP, plus Cemafroid si pentru transport de produse farmaceutice.
Schmitz mai propune un sistem de blocare pentru caroseriile frigorifice, care le protejeaza de orice incercare de acces neautorizat. Acesta presupune un cod PIN din patru cifre si cand blocarea este activata setarile din meniu, cum ar fi modul de operare, nu mai pot fi schimbate de o persoana neautorizata. Optiunea a fost dezvoltata la cererea clientilor si implementata standard pe S.KO Cool Executive.
Si sistemul modular V7 pentru ancorarea marfurilor in semiremorcile frigorifice a fost imbunatatit, oferind o sina pe toata lungimea, montata in peretele lateral, pentru utilizare in combinatie cu diferite bare de prindere, care permite ca marfa sa fie securizata foarte bine indiferent de lungimea ei. Sina de ancorare fixa, pe toata lungimea, este potrivita pentru toate cerintele de ancorare orizontala, indiferent de inaltimea marfurilor, si pentru orice dimensiune comuna a paletilor, inclusiv Düsseldorf, dar si pentru marfuri vrac, indiferent de inaltime. Iar flexibilitatea in exploatare este foarte mare, deoarece sistemul este compatibil cu toate componentele disponibile deja pe piata. La cerere, sistemul poate fi instalat si retrofit pe semiremorci cu podea dubla. Barele verticale multifunctionale de prindere sunt echipamentul optim de ancorare mai ales pentru lazile folosite in logistica de produse alimentare sau de flori. Deoarece nu e nevoie de gauri pentru ancorare in podea sau acoperis, aceasta este o solutie foarte buna si din punct de vedere al igienei spatiului de marfa. Iar manipularea incarcaturii se face usor si sigur, deoarece barele de prindere pot fi pozitionate usor si rapid cu mana si sunt ajustabile pe inaltime intr-o infinitate de variante, ceea ce inseamna ca e posibila si ancorarea pe verticala in spatiul unde este incastrat vaporizatorul.

In 10 ani nu vor mai fi frigorifice fara telematica
Serviciile de telematica Schmitz Cargobull au inregistrat in ultimul an o crestere de 40% a vanzarilor si de peste 25% a cifrei de afaceri. Clientii noi sunt mai ales KA internationali, iar cei din BeNeLux, Spania si Italia chiar s-au intrecut in comenzi, dar cresteri au venit si din Ungaria si Romania. In prezent 80% din sistemele telematice vandute sunt instalate din fabrica si 20% retrofit, iar in functie de gama de semiremorci, 60% sunt pentru vehicule frigorifice si 40% pentru prelate.
Schmitz echipeaza toate agregatele frigorifice patentate (MonoTemp/ MultiTemp) cu hardware TrailerConnect si toate sistemele de inregistrare a temperaturii sunt acum disponibile standard. Iar sisteme aditionale de senzori pot fi usor adaugate acestei configuratii, pasul urmator fiind pachetul Executive. In acest ritm, reprezentantii Schmitz apreciaza ca in 10 ani nu vor mai exista semiremorci frigorifice fara sisteme telematice, „deci vrem sa echipam cat mai multe cu solutia proprie“.
Schmitz Cargobull Telematics si subsidiara MMS mai dezvolta o infrastructura complet noua care consta dintr-un nou portal on-line, si din cele mai recente structuri de baza de date si structuri operationale eficiente pentru centrul telematic. Noul portal urmareste sa creasca usurinta in folosire, sa ofere viteza, configurare personalizata a paginilor si rapoartelor, interfete standardizate si acces dintr-o privire la toate datele importante.

Disponibilitatea pieselor si a service-urilor, esentiala pentru reducerea TCO
Si producatorii de semiremorci au inceput sa se preocupe tot mai mult de TCO, iar semiremorcile Schmitz se pot mandri cu performante foarte bune pe intreaga durata de viata, asa cum promit reprezentantii companiei. Costul de achizitie este mai mic de 10% din TCO, valoarea reziduala se situeaza cam la acelasi nivel, iar operarea si uzura sunt ceva mai mari de 80%, aici intrand costurile cu manevrarea marfurilor (incarcare/descarcare, siguranta lor si igiena), optimizarea capacitatii de transport (greutate, volum, monitorizarea spatiului de marfa si rutarea), reparatii (uzura, disponibilitatea pieselor de schimb, imobilizare), managementul datelor (datele despre operare, despre statutul incarcaturii, comunicare pro-activa, interfete integrate) si finantare (leasing, costuri cu angajarea, pachete de produse si servicii – in prezent sunt finantate prin Schmitz Cargobull Finance 40.500 de vehicule, cu 19% mai multe decat in anul anterior, adica circa 37,6% din vanzarile companiei; in plus, finantarea adaptata cerintelor clientului este unul din avantaje la intrarea pe noi piete).
In ultimii 15 ani, Schmitz Cargobull Parts & Services (CPS) si-a castigat reputatia de furnizor de piese de schimb pentru vehicule comerciale dintr-o singura sursa, 29 de depozite din intreaga Europa fiind aprovizionate de la centrul din Altenberge, ceea ce permite livrarea oricarei componente in 24 de ore. Iar proportia dintre piesele de uzura si cele care nu sunt specifice Schmitz este acum de circa 60%.
Pe site-ul dedicat se gasesc peste 61.000 de articole diferite, si acesta este optimizat pentru a devenit cat mai usor de folosit. Iar in baza de date EPOS se gasesc peste jumatate de milion de semiremorci Schmitz despre care exista informatii detaliate in functie de numarul de sasiu.
Clientul poate alege dintre diferite module astfel incat sa-si alcatuiasca un pachet complet de service pentru semiremorcile sale, gama de servicii fiind cuprinsa intre cele de baza (in caz de pana, pentru frane sau pentru agregatul frigorific) si cele de nivel inalt (cu program complet de management al flotei), toate destinate atat semiremorcilor noi, cat si celor rulate, Schmitz sau alte marci. Numarul de clienti care apeleaza la service complet (pachetul de mijloc) este tot mai mare, principalele sale beneficii, asa cum au fost ele punctate chiar de acestia, fiind planificarea mai buna a costurilor, o valoare de revanzare mai mare a vehiculelor si o durata de imobilizare mai mica, un cost total de operare mic si posibilitatea de a se ocupa de activitatea lor principala. Si peste 90% dintre clientii care au achizitionat pachet complet de service isi reinnoiesc contractul.
In plus, aproape 40% din semiremorcile Schmitz noi vandute in Germania sunt echipate cu propriile anvelope.
In prezent producatorul german are o retea europeana de peste 1.300 de ateliere partenere.
Schmitz oferea deja pachetul S.KO Cool Executive, care include semiremorca frigorifica, agregat frigorific de productie proprie (din care in prezent se afla in exploatare peste 3.000 de unitati) si servicii, iar de acum un pachet similar Executive este disponibil si pentru semiremorcile cu prelata, incepand cu S.CS Universal, imediat dupa IAA Hanovra. Este vorba de prelate cu axe Rotos si anvelope Schmitz Cargobull, la care se adauga service complet pentru vehicul si anvelope, telematica, asistenta in intreaga Europa in caz de pana si echipamente precum sistem de monitorizare a presiunii din pneuri, noua podea lipita s.a. Vehiculul poate fi configurat in functie de nevoile specifice ale fiecarui client, pornind de la sistemul modular Schmitz. O alta caracteristica interesanta a acestui pachet, care include, optional, si finantare, este ca se livreaza in 18 ore de la lansarea comenzii. Si, asa cum puncteaza reprezentantii producatorului, el ofera si cel mai mare potential de reducere a costurilor totale de operare. Deocamdata, pachetul este disponibil pentru Germania, BeNeLux si Ungaria, dar vor urma si alte tari europene.

Articole similare