Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tehnologia electrica, ideala pentru distributia urbana

Dupa incercarile Renault de a impune Kangoo Zero Emisii pe piata de distributie urbana, mai mult sau mai putin cu ajutorul guvernului francez, care a promis sustinere pentru achizitia unor flote importante la unele companii de stat din Franta, Nissan a facut un pas mare pe piata vanurilor electrice prin lansarea, anul acesta, a e-NV200. Construit parca din start pentru a fi echipat cu motor electric, modelul diesel, NV200, a fost desemnat International Van of the Year 2010, membrii juriului apreciind curajul Nissan de a se desprinde de dublul Renault/Opel in dezvoltarea de utilitare usoare si a veni cu un model original.
 

Fara prea multe modificari fata de castigatorul trofeului din 2010, Nissan e-NV200 nu a prins podiumul de anul acesta al competitiei Vanul Anului, insa s-a remarcat drept cea mai buna utilitara electrica de pe piata. Cu propriile baterii produse in Anglia si o capacitate de incarcare record pe aceasta gama – 770 kg sarcina utila si 4,2 m3 capacitate maxima – versiunea electrica a NV200 a dovedit ca poate fi folosita fara probleme pentru sarcini de distributie pe o distanta de 100-120 km/zi, cu un cost minim. Ne-am convins de acest lucru si noi pe durata unui test de trei zile in care am parcurs cu e-NV 200 circa 330 km, cu trei „plinuri” de baterie. Si nu am facut drumuri doar in oras, unde franarile si opririle la semafoare sau in coloana contribuie la reincarcarea bateriilor, ci si cate 20 km pe autostrada Bucuresti-Pitesti sau pe autostrada catre Ploiesti. Astfel, costul energiei consumate a fost de 10 ori mai mic decat in cazul unui model diesel, argument care te obliga sa iei in calcul achizitia unei masini electrice.

Experienta castigata de Nissan cu LEAF, din care a vandut deja peste 100.000 de unitati, isi spune cuvantul si in constructia noii utilitare electrice, care nu este altceva decat un NV200, cu elemente de caroserie si propulsie luate de la LEAF. Astfel, grupul motopropulsor de la e-NV200 este acelasi ca la LEAF, singurele modificari fiind in ceea ce priveste ultima treapta de viteza, care la NV200 nu e necesara, dar si diferentele privind capacitatea de transport, mai mare in cazul vanului, evident.
Noutatile introduse de e-NV200 in planul designului vizeaza integrarea tehnologiei electrice: partea din fata seamana cu cea de la LEAF, asimilata deja cu imaginea „electrica” a autovehiculelor Nissan, ceea ce a adus 160 mm in plus la lungimea vehiculului. In centrul „nas”-ului, chiar sub logoul Nissan, se gaseste usa de la compartimentul de incarcare.
Distinctive sunt si luminile de zi de la farurile din fata, de forma unor sageti, farurile purtand culoarea albastru de gheata, asociata cu vehiculele electrice Nissan. Motivul apare si pe logoul Nissan „Zero Emisii”, de pe partea laterala a vehiculului. Stopurile sunt pe LED, acesta fiind elementul care diferentiaza modelele electrice de cele diesel la partea din spate.
Un alt semn distinctiv al versiunii electrice il reprezinta pavilioanele rotilor mai pronuntate, …

Articole similare