Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Telematica e o „comoditate“!

Este cert faptul că pandemia de Coronavirus ne-a schimbat tuturor viețile și businessurile! Chiar dacă am fost afectați pe nenumărate planuri, putem transforma anumite neajunsuri în oportunități! Avem ocazia de a ne opri din inerția alergării prin „rotița de hamster”, inerentă ritmului secolului actual.

Putem vorbi, asculta și cugeta! Ne putem întreba: Unde suntem? Cine suntem? Unde ne îndreptăm?

În ultimul an am ținut peste 100 de ședințe de lucru cu clienți și potențiali clienți. Chestionare, teste… Scopul a fost acela de a înțelege cât mai bine imaginea de ansamblu, pentru a ne putea extinde perspectivele.

Când ne gândim la nevoile transportatorilor, putem să ne imaginăm un „puzzle” imens, din care inițial lipseau foarte multe piese. Paradoxal este faptul că, pe măsură ce aflam mai multe informații, imaginea de ansamblu devenea tot mai neclară.

La o ședință cu un potențial client, ce deține o flotă cu peste 2.000 de camioane, unul dintre manageri a enunțat o idee care inițial părea jignitoare și revoltătoare. Doar părea…

„Telematica e o comoditate! Dacă facem o licitație pentru a schimba soluția telematică, vom avea aproximativ zece oferte, care vor satisface cu siguranță cerințele minime. Evident că fiecare produs are particularitățile sale, dar este cert că opțiunile sunt multiple. La fel, putem exemplifica și pentru TMS, softuri de calcul ETA etc.”

În primă instanță am simțit ofensator mesajul, pentru că, în esență, soluția Tracknamic este axată pe monitorizare GPS. Am încercat ulterior să filtrez mesajul puternic pe care l-am primit și am avut revelația care ne-a ajutat într-un final să adunăm „piesele lipsă” ale complexului puzzle de care am pomenit mai sus.

Printre altele, am învățat faptul că apare tot mai des dorința de a îngloba întreg fluxul de nevoi ale transportatorilor într-un sistem unitar care să poată digitaliza toate procesele și fluxurile din companie.

Vă propun să facem o paralelă între telematică și telefon!

În urmă cu 145 de ani s-a inventat telefonul. Avea o funcție foarte bine definită: putea fi folosit pentru comunicare audio bidirecțională. Abia în 1992, compania IBM a inventat primul smartphone, care urma, în scurt timp, să revoluționeze conceptul de telefon.

Un aspect important este faptul că totul a evoluat gradual – smartphone-ul s-a dezvoltat, versiune cu versiune. Astfel, a ajuns să preia funcțiile a tot mai multe obiecte și aparate folosite de către utilizatori.

Compania Tracknamic revoluționează prin această nouă perspectivă asupra softului de transport, împrumutată de la evoluția smartphone-ului sau, de ce nu, chiar de la celebrele bricege multifuncționale elvețiene!

Prin această redefinire a soluției Tracknamic și ceea ce oferim partenerilor noștri, ne asumăm rolul de leader și inovator în domeniu, iar cu ajutorul clienților, lucrăm la multiple proiecte de extindere, în care accentul se pune pe Integrare, Digitalizare, Inovare!

INTEGRARE… pe multiple niveluri!

Integrăm Intra-Enterprise! Legăm toate procesele fragmentate din companie! Reușim acest lucru cu ajutorul integrărilor între soluțiile software și hardware folosite în prezent de către departamentele companiilor de transport. Dezvoltăm astfel un sistem unic software, în care toate departamentele clientului pot susține unitar toate procesele și fluxurile firmei. Este cert faptul că, în acest mod, se generează o capacitate mult mai mare de creștere pe piață a companiei!

Integrăm Inter-Enterprise! Legăm acest software unic de toate cele folosite de către celelalte companii, alături de care lucrează partenerii noștri: beneficiari de transport, expeditori, forwarderi, case de expediții, subcontractori, tracționiști, furnizori de combustibil etc. În prezent, avem deja 38 de integrări de acest fel și punem mare accent pe dezvoltarea tuturor integrărilor disponibile pe piață.

DIGITALIZARE… pe bune!

Ne putem întreba ce înseamnă digitalizare. Conform DEX, digitalizarea este procesul de transformare a semnalelor analogice. Dacă trebuie să explicăm sensul digitalizării în contextul care ne interesează, am putea spune că digitalizarea înseamnă automatizarea proceselor manuale din companie. Acest lucru poate implica digitalizarea foilor de parcurs, a planificărilor, a monitorizării, a documentelor, datelor de tahograf etc.

Este oare ceea ce am menționat mai sus într-adevăr digitalizare?

Noi, cei de la Tracknamic, știm că „digitalizarea… pe bune înseamnă mai mult de-atât!

Este vorba despre automatizarea proceselor și a fluxurilor din companie într-o soluție unică.

Acest lucru înseamnă mutarea în software. Astfel, nu mai e nevoie să avem un comercial care va introduce comanda în TMS, ca mai apoi dispecerul să copieze manual și să introducă în planner (PTV Map & Guide) pentru a obține un ETA. În formula clasică, ulterior, acel ETA e trimis manual beneficiarului de transport, în Transporeon, Shippeo, Sixfold etc, iar mai apoi se monitorizează cu telematică, se comunică pe WhatsApp, se reîncarcă documentele fotografiate în TMS, departamentul de analiză îmbină și combină informațiile din mai multe locuri, facturează în alte softuri etc.

Digitalizarea implică faptul că putem obține un soft sau o combinație de softuri integrate, prin care fiecare departament sau proces este legat de restul. Astfel, atunci când se introduce o comandă, aceasta își obține ETA printr-un proces automatizabil și o va transmite, prin integrare, în softul beneficiarului. Mai apoi, informația va fi primită de către dispecer, șoferul va naviga cu geofencing, se vor încărca documentele scanate în sistem și vor fi trimise automat cu marcaje de tip document la departamentul de analiză, persoana responsabilă va pregăti datele de facturare tot printr-un proces automat, iar sistemul va oferi o trasabilitate a activității printr-un modul de raportări ale costurilor, performanțelor, profitabilității la nivel de companie, divizie, dispecer, camion, comandă! Totul pentru ca managerul de companie să aibă acces la toate informațiile necesare, în mod automat, în timp real, fără a plăti un departament întreg pentru fluxul descris mai sus.

Noi considerăm că aceasta este adevărata digitalizare!

INOVARE… continuă!

Cum a ajuns telefonul la nivelul ultimului model de smartphone? Prin inovare și evoluție permanentă! Nu toți pașii au fost perfecți și nu toți folosim toate funcțiile unui smartphone. Unii încă poartă la mână ceas mecanic, deși ora este afișată în telefon, pentru că ceasul le oferă un statut sau o emoție.

Eu, spre exemplu, folosesc agenda clasică și, da, scriu cu stilou! Prin acest lucru nu înseamnă că refuz să folosesc inovația oferită de telefon. Dimpotrivă, o folosesc pe deplin!

Am scris acest articol pe telefon, pe Vârful Bihorul, așteptând noaptea pentru a urmări Perseidele! Inovația ne dă opțiuni, iar noi decidem cum le putem folosi! Eu aleg să îmbrățișez Inovația pentru a cataliza și revoluționa domeniul de transport. Mai mult, știu că astfel îmi pot eficientiza activitatea și, cel mai important, pot câștiga timp pentru familie, prieteni și călătorii.

Vă invit să inovăm împreună!

ISTVAN BARTA
CEO TRACKNAMIC

Articole similare