Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

TeraPlast încorporează soluții digitale complexe în fluxul său de procese și urmărește să-și digitalizeze 80% din operațiunile logistice

TeraPlast, unul dintre cei mai importanți jucători în industria producției și distribuției de materiale de construcții, a anunțat o adoptare accelerată și pe scară largă a soluțiilor de digitalizare pentru a eficientiza operațiunile logistice.

Compania își propune ca în termen de un an să deruleze 80% dintre procesele operațiunilor sale logistice prin intermediul unor softuri specializate cu scopul de a reduce timpii de livrare și de a spori eficiența.

Creșterea continuă a afacerilor TeraPlast a amplificat necesitatea de automatizare a proceselor logistice, în condițiile în care, în vârfuri de sezon, compania procesează și livrează un număr foarte mare de comenzi zilnic.

De asemenea, TeraPlast a demarat un proces ambițios de digitalizare, focalizat pe construirea unui ecosistem integrat de soluții digitale adaptate specificului operațiunilor sale, care să asigură interoperabilitatea datelor.

Unul dintre cele mai recente proiecte sunt concentrate pe analiză și ofertare. În acest sens, compania a implementat un program care permite o analiză rapidă a cererii, raportând prețul solicitat la costurile înregistrate, cât și acces la istoricul prețurilor de vânzare pentru produsele în cauză. Echipa TeraPlast a dezvoltat și personalizat structura softului, iar implementarea a fost realizată cu succes de către Cicada Tehnologies din Cluj.

Echipa de vânzări a fost dotată cu echipamente IT pentru acces rapid și în timp real la informații legate de prețuri, stocuri și oferte, înlocuind astfel vechiul sistem bazat pe Excel, care nu mai răspundea necesităților actuale datorită volumului mare de date.

Digitalizarea și automatizarea proceselor au dus la accelerarea operațiunilor, creșterea rezilienței lanțului de aprovizionare în perioadele de stres și reducerea erorilor umane. Acest demers a adus beneficii semnificative în ceea ce privește productivitatea, optimizarea forței de muncă, siguranța, utilizarea eficientă a spațiilor și managementul integrat al stocurilor.

Pe lângă utilizarea celei mai recente versiuni SAP (S4HANA), pentru analiza bonității clienților, TeraPlast utilizează un robot RPA de la UiPath, iar analiza performanțelor de vânzări se realizează prin intermediul Business Intelligence, dezvoltat pe platforma Qlik.

Pe viitor, TeraPlast urmărește să continue dezvoltarea prin analiza și implementarea softurilor de logistică, finalizarea platformei de comerț B2B și extinderea aplicațiilor de WMS, pentru a facilita operațiunile necesare din depozite și a le realiza cât mai ușor și mai repede, fără greșeli.

„Adoptarea soluțiilor de digitalizare este parte din obiectivul nostru de eficientizare a timpilor și eliminare a probabilității greșelilor în contextul unui volum ridicat de muncă.  Dimensiunea Grupului TeraPlast este în creștere constantă, suntem cel mai mare procesator de polimeri din Europa de Sud-Est, iar nevoile logistice trebuie adaptate la noile realități. Soluțiile implementate au ținut cont de dinamica, diversitatea și complexitatea proceselor comerciale, sunt personalizate industriei în care activăm. Mai specific, cu această soluție, volumul de muncă se procesează mult mai rapid, viteza de obținere a rezultatelor și șansele de eroare scad foarte mult, iar echipa dedicată acestor operațiuni rămâne aceeași. Avem 7 depozite proprii și o rețea de peste 350 de distribuitori, iar împreună cu forța de vânzări proprie servim prompt și eficient cei peste 2.000 de clienți ai TeraPlast. Vom continua să extindem soluțiile digitale necesare pentru a fi pregătiți și competitivi, deoarece acum facem tranziția către noua eră, cea a industriei 4.0.” ,

a afirmat Ovidiu Gurău, directorul comercial al TeraPlast.
  • Foto: TeraPlast

Articole similare

Ad