Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Termen de livrare de circa un an și preț cu 30-50% mai mare pentru vehiculele grele

Asociația Internațională de Transport Rutier din Spania (ASTIC) a realizat un sondaj din care rezultă cât de mari sunt dificultățile cu care se confruntă companiile membre – în special transportatori mari, care de obicei își schimbă autovehiculele o dată la 3-4 ani – în a-și înnoi flotele de camioane, din moment ce termenele de livrare pentru vehiculele comerciale au crescut mult, în cazuri până la peste un an, iar prețurile autotractoarelor sunt și ele cu până la 50% mai mari decât în 2020.

Mai mult de jumătate dintre firmele chestionate spun că termenele de livrare sunt foarte schimbătoare și nesigure și că nu există un interval ferm. Iar patru din zece răspunsuri sunt că, deși aceste termene sunt stabilite prin contract, ele sunt mult mai lungi decât în anii precedenți, depășind adesea un an.

În plus, criza materiilor prime și blocajele din lanțurile de producție și logistică, pe lângă denaturarea programelor de reînnoire a vehiculelor grele, au condus la o creștere enormă a prețurilor vehiculelor. O treime dintre răspunsuri indică o creștere de 30-50% față de situația de dinainte de octombrie 2020, cu perspectiva unor noi scumpiri imediate. Potrivit datelor de la firmele intervievate, prețul autotractoarelor a fost între 85.000 și 100.000 de euro înainte de octombrie 2020 și al unei remorci, de circa 27.000 de euro (prelată pentru mărfuri generale), 50.000 de euro (frigorifică) și 70.000 de euro (cisternă). Iar în prezent același autotractor costă peste 130.000 de euro, la care se adaugă peste 35.000 de euro pentru o prelată, peste 65.000 de euro pentru o frigorifică sau 100.000 de euro pentru o cisternă.

În opinia ASTIC, situația actuală, pe lângă faptul că afectează eficiența operațională a expeditorilor și exportatorilor, dăunează angajamentului companiilor față de sustenabilitatea transportului și va provoca tensiuni mari în prețurile de transport, pentru a preveni scăderea profitului. Mai ales că și costurile cu asigurările, taxele de drum, piesele și componentele, combustibilii sau personalul au cunoscut creșteri de două cifre în ultimul an.

Articole similare

Ad