Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad

Termene prea stricte de reducere a emisiilor de CO2

Din dorinta de a limita cat mai repede efectele incalzirii globale, Uniunea Europeana a impus termene mult prea stricte de reducere a emisiilor poluante si, in paralel, a emisiilor de dioxid de carbon, a aratat Thomas Fabian, director Vehicule Comerciale in cadrul Asociatiei Constructorilor Europeni de Autovehicule (ACEA), cu prilejul conferintei IRU/UNTRR. Din pacate, se pierde contactul cu realitate, este de parere reprezentantul ACEA, si, in final, nu se vor atinge obiectivele.

Pozitia industriei producatoare de vehicule comerciale este de parere ca, desi pana acum nu a existat o reglementare privind emisiile de dioxid de carbon, totusi, Europa are cele mai ecologice vehicule din lume. Pentru a nu strica insa echilibrul pietei unice, reglementarile trebuie sa fie realiste. O reducere a emisiilor de CO2 cu 15% pana in 2025 si respectiv cu pana la 30% pana in 2030 sunt praguri foarte stricte si din pacate, lucrurile nu depind doar de industria de transport si, pana la urma, la poluarea totala contribuie si alte sectoare de activitate. Pe de alta parte, „pentru a putea implementa tehnologii de propulsie alternativa trebuie puse la punct si retelele de alimentare cu gaz, energie electrica sau hidrogen. Iar acest ultim aspect nu mai tine de industria producatoare de vehicule. Disponibilitatea carburantului este un argument esential in momentul in care se planifica achizitii si, prin urmare, furnizorii trebuie sa fie pregatiti. 2025 este un termen mult prea apropiat din acest punct de vedere. Ritmul de innoire a flotelor este un alt factor decisiv in reducerea emisiilor poluante, iar pentru asta trebuie incurajata achizitia de vehicule noi si nepoluante. Pentru ca degeaba se restrictioneaza productia daca piata de second-hand merge in continuare fara probleme“, a concluzionat Thomas Fabian.

Articole similare

Ad