Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Terminal intermodal la Oradea

P&O Ferrymasters si Transmec Group au lansat marti, 11 octombrie, la Oradea un terminal intermodal privat la Oradea, administrat de compania Intermodal Vest, detinuta in comun de catre cei doi logisticieni.
Cu doi ani in urma, companiile au lansat un serviciu de transporturi intre Belgia si Romania – initial folosind terminal feroviar privat de la Curtici -, iar din iunie au adaugat o ruta Italia-Romania, dupa mutarea activitatii in terminalul Oradea. Initiativa, cu caracter inovativ si respectand, totodata standardele de mediu, asigura o facilitate specializata pentru legaturile intermodale feroviare dintre Europa de Vest si de Est.
 

Detinand propriile trenuri speciale, exploatate cu ajutorul unor operatori feroviari privati, societatea efectueaza in prezent trei curse dus-intors pe saptamana intre Oradea si localitatea Zeebrugge din Belgia, precum si doua curse pe saptamana intre Oradea si orasul italian Piacenza. Operatiunile sunt sustinute de resursele combinate ale companiilor, inclusiv o retea de 50 de birouri raspandite in intreaga Europa, 500 de remorci Huckepack si aproximativ 2500 de containere specializate, se mai arata in comunicatul primit la redactie.
Terminalul de la Oradea functioneaza non-stop, avand doua locomotive de manevra si doua macarale care permit pregatirea rapida a trenurilor. Sistemul de securitate activ non-stop include 32 de camere video de supraveghere. Manipularea este asigurata si de serviciile disponibile in unitate, inclusiv incheierea formalitatilor vamale pentru import-export, posibilitatea de lucru cu marfuri periculoase si transdocarea/transbordarea in depozite securizate. Terminalul se afla in apropierea soselei de centura a municipiului Oradea si astfel camioanele au acces mai usor catre restul teritoriului Romaniei. Expedierea mai departe pe cale rutiera in si din Balcani, Turcia, Ucraina, Republica Moldova si Bulgaria se poate organiza prin intermediul terminalului, iar din Constanta si Varna se pot realiza transporturi maritime pe distanta scurta catre tarile din bazinul Marii Negre.
Terminalul este in masura sa dubleze volumul actual de transport, iar planurile strategice de extindere prevad punerea unitatii si la dispozitia altor operatori intermodali inca din prima partea anului viitor.

Articole similare

Ad