Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad

TLP: E nevoie de masuri in plus pentru fluidizarea traficului si libera circulatie a angajatilor din transport

Asociatia Poloneza de Transport si Logistica TLP saluta, la inceput de aprilie, initiativele Comisiei Europene privitoare la managementul granitelor si la implementarea coridoarelor verzi pentru transportul de marfa, care permit buna functionare a Pietei Comune, dar atrage atentia asupra faptului ca, desi cele mai multe tari s-au angajat public sa faca eforturi pentru a-si mentine functional sistemul de transport, acesta este inca impiedicat de noile controale de la granite, care duc la congestii. La inceput intarzierile erau de peste 30 de ore la frontierele dintre statele UE si de pana la 72 de ore la granitele externe ale UE si, in ciuda masurilor de optimizare luate de atunci, timpii inca sunt "inacceptabili", departe de cele 2-3 minute care ar fi necesare in mod normal pentru un vehicul.
De aceea TLP considera ca inca e nevoie sa fie luate noi masuri, cum ar fi ca toate statele membre sa creeze rapid coridoare verzi si sa ofere claritate si uniformitate in ceea ce priveste masurile de management al granitelor.
Coridoarele verzi ar trebui deschise, asa cum recomanda Comisia Europeana, pentru toate tipurile de vehicule de transport de marfa, indiferent de tipul de bunuri incarcate, si trecerea frontierelor ar trebui sa nu dureze mai mult de 15 minute. "Acesta este minimul pe care il putem face pentru a reduce impactul crizei actuale asupra transportului, cata vreme chiar si o trecere a granitelor de 15 minute tot produce intarzieri de peste 24 de ore in lantul logistic." 
De asemenea, orice inspectii, cum ar fi cele cu scanere pentru starea de sanatate a soferilor, ar trebui coordonate intre statele vecine si derulate cat mai eficient posibil, de exemplu in interiorul tarilor, in spatii dedicate, departe de granita, pentru a se evita intarzierile nenecesare in schimburile de marfuri.
Si, pentru ca unele state le-au impus soferilor, la intoarcerea din cursa, o perioada de carantina de 14 zile, sau chiar le-au interzis sa mearga in alte tari UE, ceea ce afecteaza libera circulatie a fortei de munca si are impact economic semnificativ, TLP solicita tarilor membre sa ia masuri pentru a garanta libera circulatie a tuturor lucratorilor implicati in transport international, indiferent de mod, intr-o maniera armonizata si coordonata.
In plus, birocratia la traversarea granitelor trebuie minimalizata, formularele trebuie sa fie usor de completat si documentele electronice trebuie acceptate si ele. Si, asa cum recomanda Comisia, soferii asimptomatici sa nu mai fie obligati sa aduca certificate medicale, ci sa fie suficiente certificatele de competenta profesionala recunoscute la nivel international.
TLP mai arata ca, asa cum subliniaza si BusinessEurope, este nevoie ca statele membre sa garanteze disponibilitatea continua a infrastructurii si a serviciilor de alimentare cu carburant, sanitare si de aprovizionare cu alimente, dar si a service-urilor auto. 
In cele din urma, tarile UE ar trebui sa dea derogari temporare de la toate restrictiile (la final de saptamana, noaptea sau pe anumite portiuni de drum) privitoare la condus, pentru a fluidiza traficul. 
TLP este de parere ca in aceste momente de criza, in care multe firme de transport din Europa se lupta sa supravietuiasca, orice noua legislatie, ca Pachetul Mobilitate, trebuie sa fie rediscutata, astfel incat sa ia in calcul si situatii de genul celei actuale si sa se evite noi presiuni viitoare asupra firmelor de transport, care sa le puna in pericol existenta.

Articole similare

Ad