Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

TLP solicită o abordarea unitară în UE pentru transportul de pasageri cu vehicule de 7-9 locuri

Asociația Poloneză de Transport și Logistică TLP crede că, în ceea ce privește aplicarea prevederilor din Pachetul Mobilitate la utilitarele de 2,5-3,5 t, instituțiile Uniunii Europene s-au oprit la jumătatea drumului, câtă vreme o problemă presantă din punct de vedere al competitivității, al accesului egal la profesie și la piață și al siguranței pasagerilor este transportul rutier cross-border de călători efectuat de autovehicule cu 7-9, inclusiv scaunul șoferului.

De aceea, TLP i-a solicitat Adinei Vălean, comisarul UE pentru Transporturi, ca din partea Comisiei Europene să vină o inițiativă legislativă vizând reglementarea cuprinzătoare și uniformă a transportului de călători efectuat de autovehicule cu 7-9 locuri, care, în opinia asociației, pot completa sistemul european de transport, în special în cazurile în care este necesară o mai mare flexibilitate a serviciilor, în care există un deficit de terminale, în care sunt necesare servicii similare modelului door-to-door sau în care sunt prea puțini pasageri potențiali, ceea ce este neprofitabil pentru liniile deservite de autobuze mari. Firmele care folosesc autovehicule de 7-9 locuri ar trebui să-și poată furniza serviciile în aceleași condiții pe întreg teritoriul Uniunii Europene și în fiecare dintre statele sale membre, iar cabotajul cu vehicule mici și legislația privind lucrătorii detașați ar trebui și ele reglementate.

Pe de altă parte, ar trebui eliminate o problemă care amenință sănătatea și viața pasagerilor și a altor participanți la trafic, aceea a concurenței neloiale în ceea ce privește transportul cu autovehicule de 7-9 locuri, precum și condițiile necorespunzătoare în care lucrează șoferii. Concurența loială impune ca antreprenorii care furnizează servicii cu astfel de vehicule să fie supuși acelorași termeni și condiții (sau similare) ca și cei care dețin autobuze, iar autoritățile de control să poată verifica respectarea cerințelor legale din fiecare stat membru, indiferent de țara de origine a transportatorului.

TLP va încerca să convingă de necesitatea acestor propuneri și deputați din Parlamentul European, organizații de transportatori din alte state membre ale UE și orice instituții a căror voce și opinie pot fi relevante în materie de furnizare transfrontalieră de servicii, drepturile consumatorilor (pasagerilor) sau siguranța rutieră.

În prezent, transportul de pasageri cu astfel de vehicule este reglementat numai de legislația națională a statelor membre UE. Astfel de reglementări sunt adoptate și în legea poloneză, dar ele se pot aplica doar transportului intern și doar entităților înregistrate pe teritoriul statului care a emis dispozițiile. „Or, în opinia noastră, trebuie armonizate condițiile și principiile stabilite în legislațiile naționale ale statelor membre, astfel încât să se elimine barierele inutile și să se reglementeze piața prin reconcilierea intereselor consumatorilor și a așteptărilor antreprenorilor care fac transport de călători.“

Articole similare

Ad