Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad

Totul despre pregatirile pentru iarna

De ce sunt necesare anvelopele de iarna? Cand ar trebui montate? Ce anvelope respecta diversele cerinte si reglementari? Pot fi resapate si recanelate? Acestea sunt unele din cele mai importante intrebari pe care si le pun operatorii de flote si pentru care Goodyear are un raspuns.

O flota poate sa isi calculeze usor un cost suplimentar de 500 de euro pe zi daca un camion ramane blocat si, din moment ce multe tari din Europa au reglementari privind anvelopele de iarna, setul nepotrivit poate inseamna si o amenda sau retragerea vehiculului din circulatie pana la echiparea corespunzatoare.
 

Iar disponibilitatea anvelopelor de iarna ce pot fi folosite pe toata durata anului a venit ca o optiune noua si atractiva pentru flotele care ocazional de confrunta si cu conditii de iarna.
Marcajul M+S (Mud & Snow) inseamna pur si simplu ca o anvelopa are o tractiune mai buna pe zapada, dar nu este neaparat legat de performanta standard a tractiunii pe zapada. In 2012, UE a introdus marcajul 3PMSF, pe care il pot avea numai anvelopele de camion de iarna care trec un test exigent de tip ISO, deci care au o tractiune pe zapada cu cel putin 25% mai buna decat o anvelopa standard de referinta.
Linia de anvelope de camion dedicata pentru iarna Goodyear Ultra Grip Max cuprinde modelele S (pentru axa de directie), D (axa de tractiune) si T (pentru remorca), toate cu simbol M+S si 3PMSF pe peretele lateral, care ofera maximum de aderenta si control in toate conditiile de iarna, dar in special pe drumuri acoperite cu zapada si gheata, si continua sa respecte reglementarile impuse pentru simbolul 3PMSF chiar si atunci cand sunt 50% uzate.
Goodyear mai ofera anvelopele de camion KMAX (pentru kilometraj sporit) si FUELMAX (pentru nivel scazut al consumului de carburant), din care modelele pentru axa de tractiune pot fi folosite pe toata durata anului, avand marcaje M+S si 3PMSF si performanta superioara pe timp de iarna fata de anvelopele M+S si fiind potrivite pentru camioanele care ocazional intalnesc conditii de iarna, dar si pentru exploatare in restul anului.
Pe ce axe trebuie montate anvelopele de iarna?
Minimul cerut in majoritatea tarilor este ca anvelopele de pe axa de tractiune sa aiba marcajul M+S si in unele cazuri este aceeasi cerinta si pentru cele de pe axa de directie. In plus, unele tari cer lanturi.
Asigurarea unui nivel maxim de tractiune pentru anvelopele …

Articole similare

Ad