Potrivit GlobaData, pandemia coronavirusului continua sa provoace tulburari politice si economice in intreaga lume, afectand activitatile companiilor si consumatorilor. In acest context, transformarea digitala a devenit cruciala pentru ca firmele sa reziste din punct de vedere operational. Desi companiile active digital au reusit sa-si arate punctele forte, altele considera din ce in ce mai mult digitalizarea ca fiind o alegere buna pentru prezent. „Scara masiva a focarului Covid-19 si blocajul ce a avut loc in majoritatea statelor a impactat afacerile, indiferent de dimensiunea lor. Iar reducerea cererilor de la clienti a inrautatit socul asupra lantului logistic global. In acest moment, cand este esential ca firmele sa aiba un raspuns rapid si sa ramana sustenabile, transformarea digitala a devenit esentiala.", a spus Kiran Raj, analist GlobaData.
O analiza a GlobalData dezvaluie modul in care diverse companii, in timpul pandemiei, au implementat instrumente digitale pentru a-si sustine afacerile in puncte cheie, cum ar fi lantul de aprovizionare, operatiuni si intretinere, vanzari si marketing si managementul clientilor.
JD Logistics, o filiala a gigantului in comertul electronic din China, JD.com, a folosit vehicule complet autonome pentru livrarea de pachete la spitalele din Wuhan in timpul focarului. Vehiculele au putut livra colete fara niciun contact fizic si au ajutat utilizatorii sa evite riscul de infectie. Fiecare vehicul transporta pana la 30 de pachete de dimensiuni mari simultan si s-a folosit tehnologia de recunoastere faciala pentru a recunoaste receptorul inainte de a livra pachetele.
SUA Cox Communications s-a asociat cu Help Lightning pentru a lansa serviciul „La fata locului cu asistenta virtuala”, care permite tehnicienilor Cox sa primeasca si sa rezolve solicitarile de servicii de la distanta, fara a fi nevoie sa viziteze casa vreunui client. Serviciul aduce practic un expert la fata locului pentru a ajuta clientii pe toata durata reparatiei. Procesul de reparatie virtuala in afara site-ului protejeaza atat tehnicianul, cat si clientul de riscul de infectii incrucisate.
BMW India a lansat o solutie de cumparaturi online „Contact fara experienta”, care permite clientilor sa vizualizeze o mare varietate de modele, sa personalizeze vehiculul in functie de nevoile lor, sa efectueze plati online si sa le fie livrate vehiculele la usa.
China Merchants Bank a lansat o versiune imbunatatita a aplicatiei sale mobile pentru a deveni un ghiseu unic, astfel incat clientii care stau acasa in China sa foloseasca serviciile financiare traditionale, sau cu valoare adaugata. Serviciile financiare traditionale includ transferuri de fonduri, imprumuturi, rambursarea cartilor de credit si gestionarea averii, in timp ce serviciile cu valoare adaugata includ comanda online sau inscrierea intr-o clasa online. „Pandemia Covid-19 a demonstrat care este valoarea transformarii digitale pentru a naviga prin implicatiile unei astfel de crize. Aceasta are lectii clare pentru companii pe care le indeamna sa isi revizuiasca rapid strategiile de digitalizare. Desi nu exista niciun vaccin si nici un medicament aprobat pentru combaterea virusului, neadaptarea rapida la noile conditii de exploatare poate risca pozitia competitiva a companiilor.”