Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transport feroviar: Deutsche Bahn ar putea fi divizat, pentru o mai mare eficientizare

Uniunea partidelor de centru-dreapta din Bundestag-ul german, CDU/CSU, a solicitat printr-un document oficial intitulat „Puncte cheie pentru o reformă feroviară 2.0” ca grupul Deutsche Bahn să fie împărțit în divizii separate, între infrastructură și operațiuni, pentru a pune capăt stării de criză din interiorul companiei. Filiala de logistică DB Schenker ar urma să rămână în grupul DB.

Astfel, dacă lucrurile vor evolua conform planurilor grupului parlamentar CDU/CSU, rețeaua feroviară, gările, spațiile de servicii și energie ar trebui să fie separate și transferate către o companie federală de infrastructură feroviară GmbH. Această zonă de infrastructură ar trebui să intre direct în gestionarea statului, după modelul Autobahn GmbH des Bundes.

Guvernul federal ar trebui apoi să poată decide independent de compania feroviară care rute vor fi renovate, modernizate sau nou construite. „Un avantaj major al noii structuri va fi acela că, în viitor, guvernul federal nu va putea doar să specifice ce rute urmează să fie construite sau modernizate, ci și să impună ca specificațiile sale să fie implementate. Separarea rețelei de operare va avea, de asemenea, un efect pozitiv asupra concurenței, deoarece ceilalți furnizori vor putea folosi rețeaua feroviară mai mult decât înainte”, a declarat Ulrich Lange, din partea CSU, responsabil pe domeniul transporturilor, care a jucat un rol cheie în elaborarea proiectului de reformă feroviară.

Potrivit lui Lange, separarea rețelei feroviare și a operațiunilor ar împiedica, de asemenea, Deutsche Bahn să subvenționeze încrucișat zonele de afaceri neprofitabile sau proiectele străine.

Potrivit strategiei CDU/CSU, departamentele de transport local, transport pe distanțe lungi și transport de marfă ar rămâne la Deutsche Bahn, la fel ca și filiala de logistică Schenker. De altfel, DB Schenker este foarte profitabil și a salvat efectiv cel mai recent bilanț al grupului, fără de care ar fi existat o pierdere de miliarde. „În calitate de furnizor internațional de servicii logistice, DB Schenker trebuie să rămână sub controlul federal, acest lucru fiind de o importanță strategică, în special prin prisma concurenților puternici, precum China“, se arată în documentul de reformă feroviară. Într-un raport special pentru Bundestag, Curtea Federală de Conturi a cerut recent separarea componentelor de infrastructură și operațiunilor a Deutsche Bahn, iar Guvernul federal, în calitate de proprietar, trebuie să restructureze grupul în mod eficient, cuprinzător și rapid.

Articole similare

Ad