Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement

Transport sigur și eficient de turbine eoliene cu ajutorul noului concept Goldhofer

Turbinele eoliene de ultimă generație sunt mai mari ca niciodată și, pentru a transporta rapid și în siguranță componentele lor tot mai lungi și mai grele, P. Schwandner Logistik + Transport GmbH (Pfreimd) a achiziționat câteva vehicule speciale Goldhofer: trei trailere »BLADES« pentru palele morilor de vânt cu lungime de peste 80 m, dolly viratoare hidraulic cu interfață certificată de Vestas și adaptor RA 2-110, dezvoltat tot de Goldhofer. Datorită acestor combinații, Schwandner va respecta toate cerințele legate de siguranța transportului recomandate de Vestas Wind Energy A/S (Aarhus, Danemarca), cel mai mare producător de turbine eoliene din lume.

Cu cât este mai mare turbina eoliană, cu atât mai stabilă trebuie să fie structura de sprijin. Iar pentru a transporta secțiuni de turn grele și voluminoase Schwandner va folosi noile adaptoare RA 2-110, care pot încărca secțiuni de până la 110 t, cu diametru de până la 6,8 m. Sarcina utilă mai mare pe care o pot transporta acestea se datorează combinației de boghiu față în forma unui dolly cu patru axe cu axe pendulare și de modul greu THP/SL-S (285) ca dolly tractat.

Conceptul respectă toate cerințele legale de siguranță specificate de producătorul danez și, în loc să folosească o configurație tradițională cu gât de lebădă cu boghiu și modul tractat, noul sistem are un singur dispozitiv de întoarcere liberă, localizat între dolly din față și adaptor, iar adaptorul din spate este montat direct pe modulul greu, concept care îi conferă combinației mai multă stabilitate laterală, deci mai multă siguranță și unghiuri mari de înclinare.

În ceea ce privește palele morilor de vânt, ele sunt transportate de Schwandner folosind noile trailere Goldhofer »BLADES«, bazate pe un dolly tractat autovirator, pentru manevrabilitate mare în condiții dificile de drum și pentru viteze mari, ceea ce permite o planificare mult mai simplă a traseului. Pentru a manevra greutățile mai mari ale palelor din prezent, Schwandner folosește o combinație de dolly față cu două axe și dolly tractat cu patru axe cu suspensie pneumatică, plus o punte și o interfață hidraulică dezvoltată de Goldhofer special pentru »BLADES« și certificată de Vestas. Componentele adiționale absorb impactul în cazul denivelărilor, minimalizând forțele ce acționează asupra palelor în timpul transportului. Garda la sol oferită de noua soluție este mult mai bună decât în care trailerelor extensibile, astfel încât obstacolele, sensurile giratorii și virajele înguste sunt luate mai rapid decât folosind combinații tradiționale.

Noile soluții de la Goldhofer și-au dovedit deja calitățile în transporturi efectuate de Schwandner pentru Vestas Wind Energy. De exemplu, în cadrul contractului cu Stena Renewalbe AB (Stockholm) pentru a construi parcul eolian Riskebo, cu capacitate de 39 MW, care include șapte turbine EnVentus V162 cu putere de 5,6  MW fiecare. Aici s-au folosit pale de circa 80 m, cele mai lungi din oferta Vestas, concepute pentru viteze mici sau moderate ale vântului, dar care rămân operaționale și la viteze mari.

Schwandner a trebuit să transporte secțiuni de turn și pale din portul Gävle spre Hedemora, pe o distanță de circa 100 km. Deoarece pe unele porțiuni nu au putut trece turnurile cu diametru de 6,3 m, traseul a fost împărțit într-o rută prin nord pentru secțiunile de turn și o rută prin sud pentru pale. Odată terminate toate pregătirile, cum ar fi construcțiile temporare din preajma sensurilor giratorii, înclinările pentru borduri înalte și îndepărtarea semnelor de circulație și a semafoarelor, transportul s-a făcut în câteva zile.

Datorită succesului acestui proiect, Schwandner a mai comandat deja alte vehicule de transport de turbine eoliene de la Goldhofer.

Articole similare

Ad