Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportatorii de containere pentru resturi rezultate din construcții sunt obligați să utilizeze tahografele în Spania

După cum a relatat deja Fenadismer, Guvernul a aprobat în septembrie anul trecut Decretul Regală 729/2022 care actualizează derogările la utilizarea aparatului tahograf în anumite specialități de transport, în dezvoltarea noului regulament european privind timpii de conducere și de odihnă aprobat de Uniunea Europeană în 2020.

Astfel, printre noutățile incluse ca derogări de la obligativitatea utilizării tahografului se numără anumite specialități din sectorul construcțiilor, mai exact, transportul de beton în vehicule specializate, precum și transportul în cont propriu de utilaje de construcții, cu condiția ca în ambele cazuri traseul de parcurs să fie în întregime pe o rază de 100 km în jurul centrului de operare al societății sau al proprietarului independent al vehiculului.

Cu toate acestea, regulamentul aprobat în septembrie elimină una dintre scutirile care se aplicau până acum în acest sector al construcțiilor, mai exact cea care se aplica camioanelor container pentru lucrări de construcții, care în mod tradițional erau scutite de utilizarea tahografului pe baza unei interpretări extensive a scutirii pentru transportul deșeurilor urbane pe care o includeau reglementările spaniole, în dezvoltarea dispoziției privind transportul de deșeuri pe care reglementările europene o includeau printre activitățile de transport scutite.

Astfel, noul decret prevede că utilizarea tahografului este scutită, printre altele, pentru „transporturile efectuate pentru colectarea și eliminarea deșeurilor menajere la domiciliu pe o rază de 50 km”, cu alte cuvinte, deșeuri generate în mediul casnic, și nu, în consecință, pentru transportul altor deșeuri provenite din construcții sau renovări comerciale, rezidențiale, industriale, lucrări publice sau similare, care sunt deșeurile care sunt transportate în principal de camioanele container pe șantierele de construcții.

Acest lucru a fost confirmat de Ministerul Transporturilor ca răspuns la consultarea formulată de Fenadismer, precizând că actuala Lege 7/2022 privind deșeurile și solurile contaminate definește deșeurile menajere, care sunt deșeuri generate în gospodării ca urmare a activităților casnice, incluzând, de asemenea, deșeuri și resturi provenite din lucrări minore de construcții și reparații, dar întotdeauna de origine menajeră, precum și deșeuri provenite din curățarea drumurilor publice, a zonelor verzi, a zonelor de agrement și a plajelor, animale domestice moarte și vehicule abandonate.

În consecință, după cum se precizează în răspunsul oficial la consultare, „deșeurile de construcții și demolări generate în cadrul lucrărilor sau reparațiilor, altele decât cele indicate mai sus, nu pot fi considerate deșeuri menajere, ceea ce înseamnă că nu ar exista nicio scutire de la utilizarea tahografului în cazul unui vehicul container care nu transportă deșeuri și moloz provenite din lucrări minore de construcții și reparații la domiciliu”.

Articole similare

Ad