Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportatorii polonezi, amenințați și din vest, și din est, cer sprijinul guvernului

În perspectiva aplicării Directivei Detașării, din februarie 2022, Asociația Poloneză de Transport și Logistică TLP a făcut demersuri ca Ministerul Infrastructurii din această țară să modifice reglementările privind impozitarea salariilor șoferilor, astfel încât costurile salariale ale firmelor de transport să nu crească, așa cum se estimează, cu 40-60%, și ele să fie în continuare competitive. Ministerul Infrastructurii a răspuns deocamdată că o astfel de inițiativă ar trebui luată de Ministerul Dezvoltării, Muncii și Tehnologiei. Acesta din urmă însă afirmă că, dimpotrivă, Ministerul Infrastructurii este responsabil pentru tot ce ține de transportul rutier.

Prin urmare, numai premierul mai poate rezolva o astfel de dispută. Și, ca și cum nu ar fi suficient, nicio modificare legislativă legată de Pachetul Mobilitate, nici măcar cele de a căror punere în aplicare Ministerul Infrastructurii recunoaște că este responsabil, nu a ajuns încă în lucru la Consiliul de Miniștri.

Câtă vreme singurul domeniu economic în care Polonia ocupă o poziție fruntaș în UE este transportul, este regretabil, consideră TLP, că politicienii, în loc să fie mândri, îl tratează cu indiferență și îl pun în situație de risc.

Asociația așteaptă totuși în continuare ca, în plus față de introducerea de măsuri care să împiedice creșterea costurilor cu forța de muncă, guvernul să aplice în legislația națională obligațiile ce decurg din directiva detașării și pentru lucrătorii din afara UE care muncesc în Polonia. Astfel va crește avantajul competitiv al transportatorilor din Ucraina, Belarus și Rusia, în condițiile în care o mare parte din volumele de transport intern din Polonia au fost pierdute de firmele locale în dauna celor ucrainene, iar dacă nu se vor lua astfel de măsuri polonezii vor dispărea complet de pe piața proprie.

În plus, ar trebui ca Polonia să oblige șoferii din afara UE să respecte Regulamentele 561/2009 și165/2014, inclusiv interdicția de a lua pauza săptămânală normală în cabină. Mai ales că unii dintre partenerii estici ai Poloniei adoptă legi naționale incompatibile cu acordurile bilaterale din transportul rutier internațional care limitează activitatea polonezilor.

Articole similare

Ad