Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportul este important pentru societate inclusiv, sau poate mai ales, in zone de carantina

Coronavirusul aduce in continuare multa confuzie in Italia si nu numai, si nici nu poate fi altfel, dat fiind riscul de raspandire a acestuia. In ciuda confuziei insa, exista un adevar ce nu poate fi contestat: transportul rutier, chiar si in aceste circumstante, are un rol foarte important pentru societate si indeplineste o functie esentiala cel putin in raport cu zonele aflate in izolare. Daca cei 50.000 de locuitori din Lodigiano carora li s-a impus, din cauza raspandirii coronavirusului, sa traiasca izolat, reusesc sa faca fata din punct de vedere al starii fizice, este numai pentru ca sunt zeci si zeci de camioane care ajung zilnic in zona „rosie“ pentru a transporta alimente si alte bunuri necesare, si o fac cu simt de raspundere. Astfel, inclusiv in aceasta situatie, transportul rutier isi reafirma rolul de a fi o prezenta care, pe de o parte, este de neinlocuit pentru a satisface nevoile zilnice ale celor aflati in dificultate si, pe de alta parte, ramane invizibil, din moment ce populatia abia este constienta de activitatea si prezenta camioanelor.
Si autoritatile din Lodi au subliniat, intr-un comunicat de presa cu privire la restrictiile de circulatie din cateva municipalitati din Lombardia (Bertonico, Casalpusterlengo, Castelgerundo, Castiglione D’Adda, Codogno, Fombio, Maleo, San Fiorano, Somaglia si Terranova dei Passerini), rolul foarte important jucat de transport si faptul ca activitatile comerciale ale supermarketurilor, hipermarketurilor si magazinelor alimentare si ale celor care au nevoie de transportul produselor sunt vitale si deci excluse de la dispozitia de intrerupere a muncii si a transportului. Ca rezultat, cele mai multe centre de distributie a alimentelor si-au continuat programul, desi au aparut si unele exceptii, dintre care notabila este aceea a centrului logistic Lidl Somaglia, inchis pe 28 februarie, al carui trafic a fost preluat mai ales de unitatile din Massa lombard si Verona. 
Serviciul de livrare la domiciliu garantat de magazinele Esselunga este, de asemenea, o exceptie de la interdictia de a face transport, deoarece in acest sens vehiculele, desi nu transporta sarcini catre centre comerciale, pot intra in zonele „rosii“. Si tot un fel de exceptie sunt si centrele logistice din afara zonelor „rosii“, in cazul carora teoretic nu se aplica interdictii, dar care se pot functiona doar la scara redusa, din moment ce personalul locuieste in acea zona si deci nu poate merge la munca.
Transportul rutier din zona izolata continua sa-si faca treaba ca si inainte de aparitia coronavirusului, cu singura diferenta ca la receptia unor produse platformele au impus masuri de precautie, cum ar fi interzicerea accesului pentru soferi sau obligatia ca operatorii din incinta sa poarte masca. Prolema cu aceste masuri de precautie este insa aceea ca fiecare face ce vrea. Singurul lucru sigur este ca soferii care au trecut prin zonele „rosii“ sau au oprit acolo dupa 1 februarie trebuie, confort art. 2 din decretul Consiliului de ministri de pe 23 februarie, sa comunie circumstante Departamentului de Preventie al autoritatii responsabile cu sanatatea din acea zona, cu scopul adoptarii, de catre aceasta, a masurilor necesare, inclusiv carantina la domiciliu cu supraveghere activa, daca se impune. De multe ori insa exista tratamente diferite pentru situatii identice, ceea ce e un semn clar ca ceva nu functioneaza, asa cum atrag atentia mai multi actori din transport si logistica. 
Si in materie de folosire a mastilor de protectie fiecare face ce vrea: unele firme impun ca soferii, inainte sa intre in centrele lor, sa isi puna masca si manusi, dar altele nu, fara sa existe argumente clare. Transportatorii carora li se impune ca soferii sa parte masti trebuie sa stie ca nu toate sunt bune, ci numai FFP3 sau FFP2, care au o eficienta de filtrare de 98, respectiv 92%. Iar la cumparare trebuie sa se asigure ca produsele sunt conforme cu standardul Uni En 149 si ca poarta marcajul CE urmat de numarul organismului de inspectie care le autorizeaza. In plus, inainte de a pune masca, trebuie mainile trebuie spalate cu apa si sapun sau cu o solutie cu alcool si trebuie ca masca sa adere la fata fara sa o atinga.

Articole similare

Ad