Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportul intern și-a continuat declinul în principalele țări UE, cu excepția Spaniei

Top 5 flote naționale din punct de vedere al traficului național (în milioane tkm)

Transportul rutier național (realizat deci între două puncte din aceeași țară, cu un vehicul înmatriculat în acea țară), care reprezintă 61,3% din totalul activității de transport din UE, și-a continuat în 2023 declinul început în 2022, scăzând cu 3,3%, până la 1.138 de miliarde de tone-kilometri, așa cum reiese din mai recent raport Eurostat, citat de Upply (Road transport: analysis of the European Top 10 in 2023 (upply.com)).

Țările din Top 5 ca volume de transport intern totalizează 75% din volumele de transport intern din Comunitate și sunt, ca de obicei, marile economii, care au o piață importantă de producție și consum.

Rezultatele lor reflectă, și ele, încetinirea clară a economiei europene în 2023, fiind afectate mai ales flotele Germaniei și Franței, unde transportul național a fost în 2023 sub nivelul pre-pandemic din 2019, și în tone-kilometru, și în tone.

Germania rămâne lider detașat și este în continuare cea mai mare economie a Europei, în ciuda dificultăților actuale, dar, după ce traficul intern a scăzut cu 1,3% în 2022, a scăzut din nou cu 5,6% în 2023 și rămâne mult sub nivelul din 2019, iar tonajul a scăzut cu 6,7% față de 2022 și cu 10,9% față de 2019.

Transportul intern din Spania a beneficiat de performanța economiei acestei țări, semnificativ mai bună decât media europeană, și a crescut cu 0,1% față de 2022, aceasta fiind singura creștere dintre țările din Top 5. Traficul în tone-km este cu 7,4% mai mare decât în 2019, iar tonajul a fost cu 1,3% mai mare decât în 2022.

Franța a atins un plafon în ultimii cinci ani. Scăderea traficului a fost de 2% față de 2022 și de 3,2% față de 2019, iar scăderea tonajului este și mai mare, de 5,2%, respectiv 5,7%.

Polonia a înregistrat prima scădere din 2018 încoace, de 3,7% în ceea ce privește tonele-km transportate în 2023 și de 1% în ceea ce privește tonajul, dar față de 2019 activitatea a crescut cu 12,9% în tone-km și cu 4,5% în tone.

În sfârșit, în Italia scăderea față de 2022 a fost de 2,6% în tone-km și de 0,1% în tone, dar transportul intern din această țară rămâne peste nivelurile din 2019: cu 5,2% și respectiv cu 6,4%.

Articole similare

Ad