Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportul rutier din Cehia la 20 de ani după integrarea în UE

Pe 1 mai s-au împlinit 20 de ani de când Cehia este membră a Uniunii Europene, moment care a influențat fundamental transportul său internațional cu autobuze și camioane, așa cum subliniază asociația profesională ČESMAD Bohemia.

Aceasta amintește că încă din anii 1990 transportul rutier internațional ceh a cunoscut un boom uriaș, fiind înființate mii de companii de profil care, deși au reușit să intre pe piețele occidentale, încă nu erau concurenți cu drepturi depline acolo, deoarece funcționarea lor era reglementată de sistemul autorizațiilor și de cozile de la frontiere, pentru formalități vamale, în care camioanele cehe petreceau adesea câteva zeci de ore. Pe 1 mai 2004, aceste restricții au fost ridicate, iar transportul internațional ceh cu autobuze și camioane a devenit un sector economic cu drepturi depline în UE, competitiv și de succes.

Transportatorii rutieri cehi și-au întinerit semnificativ flotele, din care au dispărut vechile echipamente produse de economia socialistă, industria țării s-a orientat din ce în ce mai mult spre export și nu numai producătorii finali, ci și subcontractorii vindeau în străinătate. Aproape toate aceste exporturi au fost realizate de transportatorii cehi. În paralel, transportul de persoane a cunoscut și el un boom uriaș, susținut de libera circulație în întreaga UE.

Pe de altă parte, Cehia a trebuit să pună în aplicare numeroase legi care reglementează transportul în UE, așa cum amintește Josef Melzer, președintele ČESMAD Bohemia, și din cauza lor transportului rutier internațional a devenit suprareglementat. Punând însă în balanță consecințele pozitive și cele negative ale aderării, primele le depășesc cu mult pe cele din urmă.

Articole similare

Ad