Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportul rutier in Europa: cu pilot automat catre o piata automatizata?

Intr-un comunicat de presa, seful filialei AsstrA din Germania, Alexander Monsch, a vorbit despre cum s-a schimbat piata in 2019 si care sunt asteptarile pentru 2020.
Acesta a explicat ca 2019 poate fi numit anul reinnoirii si digitalizarii pietei europene de transport, in care au fost luate multe decizii strategice dificile ce vor schimba modul in care arata logistica in Europa in urmatorii ani. „De exemplu, pana la sfarsitul acestui an va fi lansat un sistem de taxe rutiere pan-european prin satelit. Acum un singur dispozitiv poate fi utilizat pe toate autostrazile UE. De asemenea, incepand cu iunie, camioanele inregistrate in UE ar trebui sa fie echipate cu tahografe inteligente. Standardele „proaspete” de emisii Euro 6 au fost, de asemenea, elaborate si vor deveni obligatorii pentru masinile noi incepand cu toamna acestui an. Multi proprietari de flote rutiere isi modernizeaza vehiculele inca din primavara.“

De asemenea, anul acesta in Suedia si Rusia, au fost emise autorizatiile pentru testarea transportului de camioane fara pilot. Unii producatori auto au anuntat dezvoltarea propriilor camioane fara pilot. Alexander Monsch este de parere ca firmele de transport si de logistica ar trebui sa priveasca serios aceasta tendinta, mai ales ca in urmatoarea decada, 70% dintre soferii actuali se vor pensiona, iar tinerii profesionisti vor inlocui doar jumatate dintre acestia. Iar vehiculele de tip self-driving ofera o solutie pe termen lung la aceasta problema. „Primele companii care folosesc aceasta inovatie vor fi primele care vor obtine recompense. Pentru AsstrA, acest subiect este de asemenea interesant, deoarece multe dintre benzile noastre comerciale principale – atat actuale, cat si anticipate – se afla in Europa. Conform estimarilor, transportul rutier va reprezenta 2-3% mai mult din activitatea companiei in fiecare an pentru urmatorul deceniu, presupunand ca partenerii nostri isi continua cresterea stabila si pot „intari” piata soferilor“.
Seful filialei AsstrA din Germania a facut referire si la „pachetul de mobilitate al UE”, un set de legi conceput pentru a rezolva o serie de probleme de transport rutier in Europa. Acesta a explicat ca, prin standardizarea regulilor, autoritatile de reglementare intentioneaza sa protejeze mediul si sa creeze conditii de concurenta echitabile pentru statele membre ale UE. „Acum, in conformitate cu noile legi, normele UE privind detasarea lucratorilor se aplica soferilor. Adica, remuneratia nu poate fi mai mica decat rata de piata a soferilor din tara in care se desfasoara calatoria. In plus, soferii trebuie sa isi petreaca timpul de odihna saptamanal doar in hoteluri. Introducerea pachetului de mobilitate va crea aceleasi conditii pentru transportatorii din Europa de Vest si de Est.“
Prima jumatate a anului este de asemenea memorabila din cauza scumpirii preturilor la combustibil si a cresterii costurilor totale ale transportului rutier in Germania. Acest lucru a afectat in mod evident ratele finale ale clientilor. In astfel de circumstante, a fost necesara elaborarea de noi rute si oferirea clientilor alternative adecvate. „Unul dintre avantajele AsstrA in Germania si pe rutele intraeuropene este faptul ca compania a inchiriat mai multe flote de camioane de la parteneri. Prin urmare, vehiculele sunt disponibile numai pentru expertii AsstrA. Acest model de afaceri s-a dovedit de succes in ultimul an si exista planuri de inchiriere de 30% mai multe camioane in fiecare an.“

Articole similare

Ad