Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportul, sursa principala de venituri a companiilor de logistica

Anul trecut, firmele de logistica au reusit sa-si creasca cifra de afaceri, iar cea mai mare contributie aici a avut-o transportul international. Printre putinii care au crescut puternic din activitatea de distributie interna se numara Gebrüder Weiss, ce are deja volume suficiente pentru a fi eficient. In plus, companiile au fost nevoite sa se confrunte cu impunerea de catre potentialii clienti a unor clauze imposibil de acceptat, clauze ce le-au fost prezentate inca inainte de licitatie, asa ca, cine nu le semna, nu putea intra in cursa.
 

Chiar daca numarul solicitarilor de externalizare a fost destul de mare anul trecut, putine companii de logistica se pot lauda ca si-au imbogatit semnificativ portofoliul de clienti. Multe contracte au vizat distributia interna, o activitate unde, daca nu exista un flux continuu de marfa, profitul este aproape zero. Unii clienti s-au indreptat catre Gebrüder Weiss, care a primit mult mai multe solicitari de externalizare a serviciilor logistice decat in 2013. Astfel de firme au apelat si la Dachser, insa fara volume foarte mari, asa ca anul trecut numarul clientilor companiei a ramas constant.
FM Logistic, desi a castigat clienti noi, nu a reusit sa ajunga la cresterea pe care a prognozat-o la inceputul anului, deoarece a avut de acoperit pierderea din 2013 a unui client mare. Asa ca numarul clientilor si volumele acestora au ramas constante, la fel si cifra de afaceri a companiei. In plus, FM a fost si in 2014 pe profit.
Pentru o companie precum Gefco, insa, cererile de servicii au fost anul trecut mai complexe si au inclus o parte de studiu al fluxurilor logistice din partea operatorilor. „Am preferat sa ne concentram asupra unor proiecte complexe, unde valoarea adaugata Gefco este foarte vizibila. Comparativ cu anii precedenti, am oferit si mai multe solutii de transport multimodal, care sa reduca riscurile de care si noi si clientii ne-am lovit in trecut (greve, granite blocate, vreme nefavorabila).“

Final de an aglomerat
Finalul de an a adus volume de marfa mai mari decat in aceeasi perioada a lui 2013. Iar daca pentru unele companii asta a insemnat si o crestere a profitului, pentru altele beneficiile au fost comparabile cu cele din anul anterior. Insa in 2014 clientii din logistica au reusit sa se organizeze mai bine decat in trecut, iar faptul ca decembrie a avut cinci week-end-uri a permis efectuarea de cumparaturi pe o perioada mai mare. Cei mai multi clienti si-au terminat campaniile de co-packing inca din noiembrie pentru perioada sarbatorilor, iar apoi au facut doar eventuale ajustari, asa incat logisticienii au reusit sa se descurce doar cu angajatii proprii, care, in unele perioade, au facut ore suplimentare. FM Logistic a apelat si la personal temporar, dar numai pentru varfurile de activitate, ceea ce este o practica normala pentru companie, iar costurile au fost absorbite din volumele crescute.
Gefco a avut parte de un final de an foarte dinamic din punct de vedere operational, astfel ca inca …

Articole similare

Ad