Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

UE și SUA extind convertirea aeronavelor de pasageri pentru transportul de marfă

Starea de urgență prelungită ca urmare a pandemiei Covid-19 a lăsat o mare parte din flota de aeronave de pasageri la sol, în timp ce cererea pentru transportul de mărfuri a crescut. Astfel, mai multe companii au scos scaunele din cabine pentru a încărca mărfuri. Reluarea ulterioară a călătoriilor a readus numeroase avioane în zbor, dar utilizarea celor de pasageri pentru transportul de mărfuri este încă o necesitate pentru lanțul logistic și o sursă de venit pentru companii.

Pentru a face acest lucru, este însă necesară o autorizație specifică din partea autorităților de control aerian, deoarece trebuie îndeplinite unele cerințe tehnice de siguranță, în primul rând cele împotriva incendiilor, precum și limite privind numărul de aeronave care pot fi utilizate și orele de zbor pentru fiecare aeronavă. În Europa, autorizația vine de la Agenția Uniunii Europene pentru Siguranța Aeriană.

Inițial, Agenția Uniunii Europene pentru Siguranța Aeriană a stabilit un număr maxim de aeronave care să fie convertite la 2.500 pentru anul 2021 și fiecare aeronavă nu putea depăși 2.000 de ore de zbor. Autorizația a fost prelungită la sfârșitul lunii august până la 31 iulie 2022, deoarece numărul de aeronave convertite efectiv până la 30 iunie 2021 a fost „semnificativ mai mic” decât prognozele. Limitări ale tipurilor de mărfuri care pot fi încărcate pe aceste aeronave rămân în ceea ce privește mărfurile periculoase, bateriile, produsele cu colțuri sau vârfuri proeminente și animalele vii.

Articole similare

Ad