Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Un an bun pentru prelate si pentru proiectele speciale

Schmitz a terminat 2015 cu o crestere atat in ceea ce priveste vehiculele noi, cat si cele rulate. Daca pe segmentul de frigorifice si basculante cererea a scazut usor, prelatele au inregistrat o crestere importanta. Au fost introduse pe piata produse noi – kiturile de carosare pentru vehiculele de distributie usoara si agregatul frigorific Schmitz – organizatia focusandu-se anul trecut si pe extinderea gamei de servicii, cel mai interesant fiind cel de telematica, mai ales pentru clientii din automotive si pentru cei care transporta produse scumpe si la temperatura controlata. Noile produse si servicii au fost bine primite de piata, asteptandu-se cresteri pe aceste segmente pentru 2016.
 

Potrivit lui Eugen Stan, director general Schmitz Cargobull Romania, organizatia termina 2015 cu peste 1.100 de semiremorci cu prelata (o crestere de aproximativ 20% fata de 2014). Pe celelalte segmente piata s-a situat conform previziunilor de la inceputul anului. „Sectorul agricol este intr-o continua dezvoltare si sunt multe investitii pe aceasta zona si de aceea ne asteptam la o crestere a numarului de semiremorci basculante de cereale pentru anul urmator. Desigur, calitatea anului agricol influenteaza aceasta cerere in mod direct.”
Pe partea de constructii, numarul de semiremorci livrate este similar cu cel din 2014. „Este greu de prevazut care va fi piata in 2016, mai ales ca investitiile in lucrari mari de infrastructura depind foarte mult de contextul politic.”
Compania germana a dezvoltat o linie de productie de kituri standardizate pentru bene basculabile de 40 t, frigorifice si izoterme pe segmentul de 3,5-7,5 t.
Astfel, organizatia din Romania si-a extins colaborarea cu un carosier local (Afi Car Utilaje), care asambleaza caroserii cu panouri pentru suprastructuri frigorifice, terminand anul cu un numar important de suprastructuri livrate si asamblate pentru clienti precum Fan Courier, Mega Image, Practicom s.a.
Personalul Afi Car Utilaje a fost instruit la uzinele Schmitz, iar calitatea lucrarilor de carosare corespunde standardelor producatorului german. Estimarile pentru 2016 sunt foarte bune, segmentul de distributie interna avand premise de crestere datorita succesului comertului on-line.

Flotele au contat
Portofoliul de clienti pentru semiremorcile cu prelata este impartit echilibrat intre cei cu flote mari, cei cu flote mijlocii si mici. „Ne produce o mare satisfactie faptul ca am continuat parteneriatele de lunga durata cu clienti cheie“, a precizat Eugen Stan. In ciuda cresterii numarului de comenzi pe toate pietele europene, reprezentantul Schmitz a mentionat ca producatorul german nu s-a confruntat cu probleme de capacitate, avand procese in mare parte automatizate, astfel incat poate face fata unei cresteri a pietei, pastrand un termen de livrare scurt.
Cand se pune problema achizitiei unei semiremorci cu prelata, potrivit lui Eugen Stan, clientii se impart in doua mari grupuri: cei care cauta variante standard de transport, urmarind in special pastrarea unui pret scazut, si cei care au nevoie de transport specializat, cautand sa ofere solutii combinate de transport (anvelope, bauturi, Coil, cereale etc.). „Apreciem faptul ca oamenii se gandesc tot mai mult sa configureze o semiremorca astfel incat sa-i ajute sa acopere mai multe segmente de activitate si care le confera, astfel, flexibilitate. Clientii care ofera servicii de transport Premium ne-au acordat increderea lor si un suport deosebit pentru implementarea unei noutati absolute, si anume serviciul de telematica TrailerConnect. Sistemul este format dintr-un modul instalat din fabrica, ce permite atat localizarea, cat si monitorizarea parametrilor de functionare: starea de incarcare a semiremorcii, functionarea sistemului de franare, starea placutelor de frana, nivelul de presiune in anvelope si numarul de kilometri parcursi, traseul pe care s-a deplasat semiremorca, respectiv date despre functionarea agregatului frigorific, inclusiv istoricul de temperatura. Dupa primele luni de utilizare, clientii au realizat ca isi pot reduce costurile de exploatare ale semiremorcilor printr-o organizare mai eficienta si prin evitarea evenimentelor neprevazute care antrenau la randul lor costuri mari, ce nu pot fi bugetate corect. Beneficiarii de transport sunt incantati de faptul ca pot urmari online situatia incarcaturii si isi pot ajusta in timp real fluxul de lucru. Gradul de siguranta al incarcaturii impotriva furtului si deteriorarii a crescut semnificativ”, a mai declarat Eugen Stan.
Sistemul Schmitz Cargobull Telematics dispune de acumulatori de ultima generatie, care ii confera o autonomie de pana la sase saptamani, astfel ca „semiremorca poate sa stea decuplata fata de un autotractor si totusi sa fie identificata”.

Un an bun si pentru vanzarea de vehicule rulate
Schmitz Cargobull Romania a vandut in 2015 si 500 de semiremorci second-hand. O parte din vehiculele rulate vandute anul trecut provin din trade-in, insa „aducem constant vehicule din parcul de rulate din afara tarii pentru a le vinde aici”, sustine Eugen Stan. Astfel, multe dintre semiremorcile Schmitz vandute in Romania provin din Germania sau Ungaria, Waberer’s inlocuind o parte importanta din parc. „Avem semiremorci din 2011, care sunt mai greu de gasit, acestea provenind in special de la Waberer’s. Pentru toate semiremorcile rulate oferim finantare prin serviciul propriu Cargobull Finance, care a fost si in 2015 un partener valoros in demersul de dezvoltare al clientilor nostri. Fiind activ de aproape 10 ani pe piata si cunoscand-o foarte bine, Cargobull Finance ofera solutii de finantare multiple: leasing financiar, operational, credit extern in euro fara plata TVA”, a mai spus Eugen Stan.
Directorul general al Schmitz Cargobull Romania a adaugat ca organizatia pe care o conduce face eforturi pentru a reduce timpul de imobilizare a semiremorcilor in service, oferind clientilor „cel mai scurt drum pana la primul service. Beneficiem de cea mai extinsa retea de parteneri de service la nivel european. In Romania oferim servisare prin partenerii din Bucuresti, Sibiu, Constanta, Galati, Bacau, Suceava, Oradea, Arad si Timisoara. Acolo unde s-a ivit oportunitatea am dezvoltat un parteneriat cu service-urile DAF, Scania si Mercedes-Benz, oferind clientilor nostri posibilitatea de a-si intretine si repara in acelasi timp si semiremorca, cat si autotractorul. Divizia de piese de schimb Schmitz Cargobull Romania si-a marit cifra de afaceri atat prin vanzari directe, cat si prin implicarea tot mai activa a partenerilor de service.” Un pas major in scurtarea timpului de livrare de piese catre utilizatorul final se va realiza in cateva luni prin cuplarea depozitului din Bucuresti cu cel de la Budapesta, care deserveste ca depozit central intreaga Europa de Est.

Agregatul Schmitz, in premiera pe piatade frigorifice din Romania
Schmitz Cargobull a testat impreuna cu clientii din Romania agregatul frigorific produs la fabrica din Vreden a producatorului german. „Acesta face parte dintr-un concept nou gandit de Schmitz Cargobull pentru a oferi clientilor solutii complete pentru intreg spectrul de nevoi al transportului la temperatura controlata: semiremorca frigorifica, agregat frigorific, serviciul pro activ de monitorizare 24/24, precum si un contract de full service pentru agregat”, a declarat Eugen Stan. Potrivit reprezentantului Schmitz, primele impresii referitoare la agregatul frigorific sunt pozitive, clientii remarcand un consum mai redus de combustibil in comparatie cu agregatele oferite de concurenta. „Pozitionarea componentelor interne a fost gandita in asa fel incat sa faciliteze un acces usor la componente, scurtand timpul de stationare pentru revizie sau reparatie. Reteaua de service pentru agregatul frigorific a fost pusa la punct, gratie colaborarii cu doi parteneri de service – unul la Bucuresti si al doilea la Cluj – care au fost instruiti la fabrica din Germania. Agregatul frigorific este oferit impreuna cu un contract full-service inclus si cu serviciul de telematica. Datorita serviciul pro activ de monitorizare, in cazul aparitiei unei probleme clientul este sunat de catre un operator disponibil 24/24”, a mai spus Eugen Stan.
Acesta a mai tinut sa precizeze ca producatorul german lucreaza constant la eficientizarea transportului de marfa cu temperatura controlata, urmarindu-se reducerea greutatii proprii, cresterea stabilitatii si usurinta in manipulare.
Pentru 2016, Schmitz doreste sa ramana cel putin la aceeasi cota de piata si urmareste cu incredere evolutia noutatilor lansate in 2015.

Articole similare

Ad